Raaseporin suomalaisen seurakunnan seurakuntapastori - Espoon hiippakunnan tuomiokapituli

Raaseporin suomalaisessa seurakunnassa on vapautunut seurakuntapastorin virka.

Viranhoitomääräyksen tehtävään antaa Espoon hiippakunnan tuomiokapituli. Viranhoitomääräys on toistaiseksi voimassa oleva. Virkaa täyttäessämme huomioimme pappisvihkimyksen saaneet henkilöt.

Oletko pappi, jolla on kiinnostus kasvatuksen työalaan ja toimimiseen lasten, nuorten ja perheiden kanssa sekä näkemystä kasvatustyön kehittämisestä Kasvun Polku -mallia hyödyntäen? Työskentelet mielellään aktiivisesti moniammatillisen tiimin vetäjänä kuin myös itsenäisesti. Sinulla on hyvät vuorovaikutus-, yhteistyö- ja verkostoitumistaidot sekä joustavuutta muuttuvissa tilanteissa.

Tule seurakuntapastoriksi ja kasvatuksen tiimin vetäjäksi luonnonkauniiseen Raaseporiin Etelä-Uusimaalle. Papin perustehtävien ohella tehtäviisi kuuluvat muun muassa kouluyhteistyön koordinointi, kouluvierailuja, koulu- ja päiväkotikirkkoja sekä lasten ja perheiden erityismessuja yhteistyössä nelihenkisen kasvuntiimin kanssa. Myös toimialaan liittyvät viestinnälliset tehtävät sekä yhteisöllisyyden ja oman messuryhmän toiminnan edistäminen ovat luontevasti osa toimenkuvaasi. Rippikouluryhmiä sinulla on vuodessa 1-2. Kiinnostus ja hyvät taidot tietotekniikan hyödyntämiseen sekä viestinnälliset taidot eri medioita hyödyntäen katsotaan eduksi. Viran hoitaminen vaatii oman auton käyttöä.

Virkaan ilmoittautuvan tulee olla Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito.

Viran vaativuusryhmäsijoitus on 601 (3.153,95 €/kk). Lisäksi maksetaan työkokemukseen perustuvaa kokemuslisää.

Tarjoamme pienen työyhteisön ja kasvatuksen tiimin vahvan tuen sekä mahdollisuudet joustaviin ja monipuolisiin papin tehtäviin omia vahvuusalueitasi hyödyntäen sekä niissä kehittyen.

Ilmoittautumisaika virkaan päättyy 20.10.2024 klo 15.00. Tehtävään ilmoittaudutaan sähköisellä lomakkeella KirkkoRekry-järjestelmän kautta. Ilmoittautumiseen liitetään nimikirjaote seurakuntapastorin virkaa varten.

Virkaan valitun tulee esittää hyväksyttävä lääkärintodistus ja rikosrekisterilain 6 § 2 momentissa tarkoitettu rikostaustaote. Virkasuhteeseen otettaessa voidaan määrätä evankelis-luterilaisen kirkon viranhaltijasta annetun lain 2:14 §:n mukainen kuuden kuukauden koeaika.

Haastattelut toteutetaan 28.10.2024 klo 14-17.

Kirkkoherra Katri Grönroos, 044 300 3611, katri.gronroos. evl.fi (tavoitettavissa 13.10.2024 asti)
Espoon tuomiokapitulin notaari Pilvi Keravuori, 050 462 8616, pilvi.keravuori@evl.fi

RAASEPORIN SUOMALAINEN SEURAKUNTA
Raaseporin suomalainen seurakunta toimii aktiivisesti laajalla luonnonkauniilla alueella, jossa on seitsemän vanhaa kirkkoa. Päätoimipaikkoina ovat Karjaa, Pohja ja Tammisaari. Seurakunta kuuluu kaksikieliseen Raaseporin seurakuntayhtymään kahden ruotsinkielisen sisarseurakunnan kanssa. Jäseniä meillä on reilut 4.800. Toimintaperiaatteitamme ovat yhdessä kehittäminen sekä uusien mahdollisuuksien ja tapojen etsiminen eri-ikäisten raaseporilaisten kohtaamisessa. Teemme tiivistä yhteistyötä erilaisten paikallisten toimijoiden kanssa. Panostamme työyhteisön hyvinvoinnin edistämiseen ja osaamisen kehittämiseen.

Keskuskatu 23
10300 Karjaa