Seurakuntapastori ja ma. seurakuntapastori - Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli

Sääksmäen seurakunta etsii seurakuntapastoria 1.1.2025 lukien sekä määräaikaista seurakuntapastoria ajalle 1.1.-31.12.2025.

1. Seurakuntapastori 1.1.2025 lukien tai sopimuksen mukaan:
Seurakuntapastorin tehtäviin kuuluvat papin viran perustehtävät: mm. messut, kirkolliset toimitukset, rippikoulu ja sielunhoito. Lisäksi viran tehtäviin kuuluvat diakoniapapin tehtävät.

2. Ma. seurakuntapastori 1.1.-31.12.2025:
Määräaikaisen seurakuntapastorin tehtäviin kuuluvat papin viran perustehtävät: mm. messut, kirkolliset toimitukset, rippikoulu ja sielunhoito. Lisäksi viran tehtäviin kuuluvat kasvatuksen papin tehtävät alle rippikouluikäisten parissa. Tehtävään sisältyy myös leirityötä.

Seurakunnan tulevaisuuskuvassa haluamme kutsua kaikkia valkeakoskelaisia hengelliselle matkalle, edistää yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa sekä elää yhteisöllisesti luomakuntaamme kunnioittaen. Meille on tärkeää toimia alueen ihmisten parhaaksi.

Sääksmäen seurakunnassa on käytössä laaja työterveyspalvelu sekä lounas-, liikunta- ja kulttuurietu sekä polkupyöräetu.

Virkaan/virkoihin ilmoittautuvan tulee olla Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Virat edellyttävät pappisvihkimystä, suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa. Virkoihin valittujen tulee esittää hyväksyttävä lääkärintodistus sekä rikosrekisteriote. Virkoja täytettäessä noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa.

Viran palkkaus on KirVESTES:n yleisen palkkausjärjestelmän vaativuusryhmän 601 mukainen 3 153,95 €/kk. Peruspalkan lisäksi maksetaan työkokemukseen perustuvaa kokemuslisää.

Ilmoittautumiset KirkkoRekry-palvelun sähköisellä lomakkeella 11.10.2024 klo 15 mennessä. Liitteeksi tulee laittaa kirkon nimikirjaote (papit). Lomakkeelle on mahdollista liittää myös CV. Voit valita lomakkeella, että ilmoittaudutko vain toiseen vai molempiin virkoihin.

Virkoihin ilmoittautuneiden tulee varautua mahdollisiin haastatteluihin 16.10.2024 klo 15.00 alkaen. Viranhoitomääräyksen antaa Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli.

Ohjeita verkkolomakkeen täyttämiseen antaa notaari Hannu Laukkonen: hannu.laukkonen@evl.fi tai 0400 926 730.

Vt. kirkkoherra Ari Rantavaara p. 050 5476094, ari.rantavaara@evl.fi
Hallintopastori Lotta Maijala p. 040 7441658, lotta.maijala@evl.fi
Kasvatus- ja diakoniatyön johtaja Ulla-Mari Hutko p. 040 7441637, ulla-mari.hutko@evl.fi

Sääksmäen seurakunta toimii Valkeakosken kaupungissa eteläisellä Pirkanmaalla.
Seurakunnassa yhdistyvät perinteikäs, historiallisesti ja kulttuurihistoriallisesti arvokas maaseutu ja vireä teollisuustaajama. Sääksmäen seurakunnassa on 13 500 jäsentä. Koko työyhteisöömme kuuluu noin 50 työntekijää erilaisin tehtäväkuvin. Papin virkoja on kuusi. Seurakunnalla on neljä kirkkoa ja kurssikeskus. Seurakuntatalon väki työskentelee tällä hetkellä väistötiloissa.

Työilmapiiri on joustava, kunnioittava ja ystävällinen. Olemme koulutusmyönteisiä, arvostamme työntekijöiden osaamista ja panostamme jokaisen työntekijän osaamisen kehittämiseen. Moniammatillinen työyhteisömme on innostunutta, motivoitunutta ja luovuutta arvostavaa. Olemme tunnustettuja toimijoita Valkeakosken kaupungissa ja teemme yhteistyötä paikallisten yritysten ja yhteisöjen kanssa.

Valtakatu 23-25
37600 Valkeakoski