Seurakuntapastori, Pihtiputaan seurakunta - Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli

Pihtiputaan seurakunnassa on haettavana seurakuntapastorin virka. Viran hoitaminen alkaisi 1.11.2024 lukien tai sopimuksen mukaan.

Seurakuntapastorin tehtävän painopiste on perusseurakuntatyössä eli jumalanpalveluselämässä ja kirkollisissa toimituksissa. Viran tehtäviin kuuluu yhteistyö kaikkien seurakunnan työalojen kanssa. Viranhaltijalta edellytämme hyvää yhteistyökykyä, joustavuutta ja oma-aloitteisuutta. Oma auto on työssä välttämätön.

Pihtiputaan seurakunnassa on hyvä ja joustava työyhteisö sekä hyvät toimitilat. Pääset työskentelemään alueelle, jossa papin työtä arvostetaan ja seurakuntalaisiin on helppo tutustua.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä toisen kotimaisen kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito. Palkkaus määräytyy KirVESTES:n vaativuusryhmän 601 mukaisesti (peruspalkka 3 153,95 €/kk).

Virkaan valittavan on esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus ja rikosrekisterilain 6 §:n 2 momentin tarkoittama rikosrekisteriote ennen viran vastaanottamista. Virassa on 6 kk:n koeaika. Viranhoitomääräyksen antaa Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli, jolle hakemukset lähetetään 27.9.2024 kello 15:00 mennessä KirkkoRekryn kautta (https://kirkkorekry.fi/). Myös teologian maisterit huomioidaan. Papiksi vihityt liittävät hakemukseen otteen nimikirjasta. Hakijoita pyydetään varautumaan haastatteluun, joka pidetään 2.10.2024 Pihtiputaalla. Mikäli seurakunta esittää virkaan pappisvihkimystä hakevaa teologia, tuomiokapitulissa on haastattelu lisäksi 7.10.2024.

Lisätietoja antaa kirkkoherra Janne Isomaa, puh. 044 784 4422 tai janne.isomaa@evl.fi

Kirkkoherra Janne Isomaa, puh. 044 784 4422 tai janne.isomaa@evl.fi

Pihtiputaan seurakunta

Pihtiputaan seurakunta on runsaan kolmen tuhannen asukkaan seurakunta. Seurakunnalla on kaksi kirkkoa, pääkirkko ja Muurasjärven kirkko. Pihtipudas on tehnyt jo pitkään yhteistyötä Kinnulan seurakunnan kanssa. Työyhteisö on toimiva. Työilmapiiri on hyvä, ja työntekijöiden työhyvinvoinnista halutaan pitää hyvää huolta.

Sallilantie 4
44800 Pihtipudas

Vi uppdaterar KirkkoRekry torsdag den 12 september kl. 7 - 11. Under den här tiden är arbetsplatsannonserna tillgängliga, men du kan inte logga in på din profil eller skicka ansökningar. Vi beklagar olägenheten!