Seurakuntapastorin (V ja VII) virat, Vaasan suomalainen seurakunta - Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli

Vaasan suomalaisessa seurakunnassa on avoinna kaksi seurakuntapastorin (V ja VII) virkaa, ilmoittautuminen 23.9.2024 klo 15:00 mennessä.

Virkojen erityiset tarpeet ovat:
• Hyvä yhteistyökykyosaaminen ja hyvät vuorovaikutustaidot.
• Hyvä organisointikyky ja valmius toimia muuttuvissa tilanteissa.
• Verkosto- ja viestintä- ja hankeosaamisen taidot.
• Sitoutuminen perusseurakuntatyöhön ja kasvatustyöhön.

Arvostamme ennakkoluulotonta, kokeilevaa ja kehittävää työotetta sekä monipuolista osaamista, joka liittyy seurakunnan strategisten tavoitteiden toteuttamiseen. Strategisten tavoitteiden toteuttamista tukee kokemus ja osaaminen, joka liittyy:

• yhteisön rakentamiseen,
• monikulttuurisuustyöhön,
• vapaaehtoistyön kehittämiseen ja
• tavoittavan työn kehittämiseen.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä toisen kotimaisen kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito. Palkkaus määräytyy KirVESTESin vaativuusryhmän 601 mukaisesti (peruspalkka 3 153,95 €/kk).

Virkaan valittavan on esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus ja rikosrekisterilain 6 §:n 2 momentin tarkoittama rikosrekisteriote ennen viran vastaanottamista. Virka täytetään 1.12.2024 lukien tai sopimuksen mukaan. Virantäytön yhteydessä voidaan määrätä kuuden kuukauden koeaika.

Viranhoitomääräyksen antaa Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli, jolle hakemukset lähetetään 23.9.2024 kello 15:00 mennessä KirkkoRekryn kautta (https://kirkkorekry.fi/). Papiksi vihityt liittävät hakemukseen otteen nimikirjasta. Ilmoittautuminen tapahtuu oletusarvoisesti kumpaankin virkaan, ja hakemuksessa voi mainita, mikäli on kiinnostunut vain jommastakummasta virasta.

Hakijoita pyydetään varautumaan haastatteluun, joka pidetään 2.10.2024 Vaasassa. Pappisvihkimystä hakevia, joita ei vielä ole haastateltu Lapuan hiippakunnan tuomiokapitulissa, pyydetään lisäksi varautumaan mahdolliseen haastatteluun tuomiokapitulissa Seinäjoella 7.10.2024.

Lisätietoja antavat vs. hallintokappalainen Tuuli Kela (puh. 044 480 8216) ja kirkkoherra Teijo Peltola (puh. 044 480 8200).

Vs. hallintokappalainen Tuuli Kela (puh. 044 480 8216)
Kirkkoherra Teijo Peltola (puh. 044 480 8200)

Vaasan suomalainen seurakunta

Tule töihin Suomen onnellisimpaan seurakuntaan. Pääset osaksi hienoa työyhteisöä ja tekemään monipuolista seurakuntatyötä lukuisten yhteistyökumppaneiden kanssa.

Vaasan suomalainen seurakunta on luterilainen hengellinen yhteisö, joka elää ja toimii merenrannalla sijaitsevassa kansainvälisessä yliopistokaupungissa. Kaupungin moni-ilmeisyys, teollisuus ja kauppa, taide, sivistys, koulutus ja kasvatus heijastuvat seurakunnan elämään arjessa ja juhlassa. Vaasassa on hyvä elää.

Seurakuntana kutsumme ihmisiä osallistumaan ja palvelemaan erityyppisissä jumalanpalvelusyhteisöissämme, huolehtimaan yhdessä lasten ja perheiden hengellisistä tarpeista ja toimimaan elämässä särkyneiden ja turvattomien puolesta.

Vaasan suomalaiseen seurakuntaan kuuluu noin 28 700 jäsentä, ja se kuuluu Vaasan seurakuntayhtymään. Seurakunnassa työskentelee tällä hetkellä 53 viranhaltijaa ja työntekijää, joista pappeja on 13. Koko seurakuntayhtymässä on noin 160 työntekijää.

Raastuvankatu 13
65100 Vaasa

Vi uppdaterar KirkkoRekry torsdag den 12 september kl. 7 - 11. Under den här tiden är arbetsplatsannonserna tillgängliga, men du kan inte logga in på din profil eller skicka ansökningar. Vi beklagar olägenheten!