Seurakuntapastorin virka - Jyväskylän seurakunta

Tule seurakuntapastoriksi Korpilahden kauniisiin maisemiin Päijänteen rannalle!

Korpilahden lähikirkkoalue on osa Jyväskylän seurakuntaa, missä on noin 90 000 jäsentä.

Seurakuntapastorin tehtävään kuuluu yleinen seurakuntatyö, kuten jumalanpalvelukset, toimitukset ja rippikoulutyö. Lisäksi tehtävään sisältyy yhteistyötä koulu- ja nuorisotyön, järjestöjen ja yhteisöjen kanssa. Viran erityisenä vastuualueena on koko Läntisen alueen varhaiskasvatus.

Korpilahti on maaseutumainen osa Jyväskylän seurakuntaa. Lähikirkon toiminnassa on mukana kaikenikäisiä jäseniä. Virkaan valittavalta edellytetään erilaisten ihmisten kohtaamisen taitoa ja motivaatiota työskennellä eri ikäryhmien kanssa sekä yhteisöllisyyttä rakentavaa työotetta.

Tehtävän hoito edellyttää monipuolisia sosiaalisen median ja digitaalisten alustojen käyttövalmiuksia ja taitoja sekä mahdollisuutta auton käyttöön.

Odotamme tehtävään valittavalta valmiuksia vahvistaa seurakuntalaisten osallisuutta ja vapaaehtoistoimintaa. Korpilahden toimintaympäristössä eduksi katsotaan, että hakijalla on halukkuutta avoimeen, ennakkoluulottomaan ja rakentavaan vuoropuheluun erilaisten hengellisten perinteiden kanssa.

Korpilahden lähikirkkoalueella eri työalojen edustajat tekevät monia tehtäviä yhdessä, joten tehtävään hakijalta odotetaan joustavaa suhtautumista työalarajat ylittävään työkulttuuriin.

Nyt haettavana olevaan seurakuntapastorin virkaan voi kuulua vastuuta Luhangan alueen seurakunnallisista tehtävistä seurakuntaliitoksen toteutuessa vuoden 2025 alussa.

Seurakuntapastorin virkaan viranhoitomääräys voidaan antaa vain vihitylle papille. Kuitenkin seurakuntapastoreiden rekrytoinnissa voidaan ottaa huomioon myös ne hakijat, joilla ei vielä ole pappisvihkimystä, mutta joilla on mahdollisuus saada vihkimys ennen viran vastaanottamista. Viran kelpoisuusvaatimuksena on kirkon säädöskokoelman nro. 168 mukainen pappisviralle säädetty kelpoisuus. Lisäksi kielitaitovaatimuksesta säädetään KJ 8:4.1 k. 1. eli muulta henkilöstöltä, jolta edellytetään kelpoisuusvaatimuksena korkeakoulututkintoa, vaaditaan: 1) yksikielisessä viranomaisessa viranomaisen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä toisen kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa. Viranhaltijan tulee olla evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Virkaan valitun tulee esittää rikosrekisteriote sekä hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan

Viranhoitomääräyksen antaa Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli, jolle Jyväskylän seurakunnan kirkkoneuvosto antaa ensin lausunnon hakijoista.

Viran palkkaus on vaativuusryhmässä 601, peruspalkka 3.062,09€ + vaativuusosa 339,22 (yleiskorotus 1.9.2024 alkaen 3%), lomaoikeus ja muut virkaehdot Kirkon virka- ja työehtosopimuksen mukaisesti. Viran täytössä noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa.

Virka on työaikalaissa (2 §) ja kirkon virkaehtosopimuksessa (140 §) tarkoitettu hengellinen virka, johon ei sovelleta työaikalakia; kuitenkin niin, että Jyväskylän seurakunnassa voimassa oleva moduulityöaikakokeilu koskee täytettävää virkaa.

Virkapaikkana on Korpilahden seurakuntatalo. Esihenkilönä toimii Läntisen alueen pappien tiimin tiimiesihenkilö, ylempänä esihenkilönä Läntisen alueen johtava pappi ja Jyväskylän seurakunnan kirkkoherra.

Korpilahden lähikirkon vastuupappi Antti Koivisto, antti.koivisto@evl.fi, 050 353 2727.
Läntisen alueen johtava pappi Kirsi Pohjola, kirsi.a.pohjola@evl.fi, 041 7302964.

Tehtävään ilmoittaudutaan KirkkoRekryn sähköisellä lomakkeella 20.9.2024 klo 15 mennessä. Hakijoita pyydetään varautumaan työhaastatteluun Jyväskylässä 24.9.2024.

Jyväskylän seurakunta on Keski-Suomessa sijaitseva laaja ja monenlaisten toimintaympäristöjen seurakunta. Meillä on kannustava ja välittävä työyhteisö. Seurakunta koostuu neljästä alueesta ja yhteisistä palveluyksiköistä. Virka sijoittuu seurakunnan Läntisen alueen Korpilahden lähikirkkoalueelle. Työkulttuurissamme panostetaan ammatilliseen kehittymiseen, joustavuuteen ja merkityksellisiin kohtaamisiin.

Seurakuntatoimisto; Vapaudenkatu 47
40100 Jyväskylä

• Jyväskylän seurakunta - Rökfri arbetsplats
  • Tutustu työnantajaan

Vi uppdaterar KirkkoRekry torsdag den 12 september kl. 7 - 11. Under den här tiden är arbetsplatsannonserna tillgängliga, men du kan inte logga in på din profil eller skicka ansökningar. Vi beklagar olägenheten!