Suntio-vahtimestarin pääasialliset tehtävät ovat aulapalvelujen ja asiakaspalvelun hoitaminen, siivoustehtävät ja muut kiinteistön ylläpitoon liittyvät tehtävät, ohjaustehtävät sekä kirkollisten tilaisuuksien järjestäminen.

Suntio-vahtimestarin tehtävä Matteuksenkirkon Varustamolla

Matteuksenkirkon Varustamolla on haettavana suntio-vahtimestarin toistaiseksi voimassaoleva tehtävä.

Matteuksenkirkon Varustamo on yhteisöllinen matalan kynnyksen paikka ihmisten osallisuuden ja arjen tukemiseen. Varustamo tarjoaa palveluneuvontaa, työllistymisen tukea ja mahdollisuuksia osallistua yhteisölliseen ja hengelliseen toimintaan. Varustamo toimii yhteistyössä alueen seurakuntien kanssa. Kirkolla on useita toimijoita, kuulostelemme tarpeita ja kehitämme toimintaa sen mukaan. Matteuksenkirkon Varustamossa toimii Waste&Feast Snellu Cafe -hävikkiruokaravintola, joka tarjoaa heikossa työllisyystilanteessa oleville nuorille työkokeilupaikkoja ja edullisia lounaita kävijöille.

Suntio-vahtimestarin pääasialliset tehtävät ovat aulapalvelujen ja asiakaspalvelun hoitaminen, siivoustehtävät ja muut kiinteistön ylläpitoon liittyvät tehtävät sekä kirkollisten tilaisuuksien järjestäminen. Lisäksi tehtävään kuuluu työkokeilijoiden, harjoittelijoiden, rikosseuraamuspalvelua suorittavien ja vapaaehtoisten perehdyttämistä ja ohjaamista. Tarvittaessa vahtimestari-suntio järjestää ruoka- ja kahvitilaisuuksia sekä hoitaa kassapalvelua.

Työ on pääasiassa päivätyötä, ilta- ja viikonlopputyö on satunnaista.

Tehtävään valittavalta edellytämme suntion ammattitutkintoa tai muuta vastaavaa tehtäviin soveltuvaa koulutusta tai käytännön työssä hankittua osaamista sekä vahvaa työkokemusta vastaavista tehtävistä. Edellytämme myös hyviä vuorovaikutus-, asiakaspalvelu- ja ohjaamistaitoja. Lisäksi edellytämme joustavuutta, itseohjautuvuutta ja halua toimia aktiivisesti moniammatillisessa ja monimuotoisessa työyhteisössä ja erilaisten ihmisten parissa. Hakijan tulee hallita yleisimmät IT-perustaidot. B ajokortti ja ajotaito sekä kielitaito katsotaan eduksi. Hakijan tulee olla ev.lut. kirkon konfirmoitu jäsen (KL 6:13 §).

Tehtävä kuuluu vaativuusryhmään 403, tehtävän peruspalkka on 2461,04 €, aikaisemman työkokemuksen perusteella maksetaan kokemuslisää 86,50 € - 322,50 €. Tehtävissä noudatetaan KirVESTESin mukaista yleistyöaikaa.

Työntekijöillämme on mahdollisuus tuettuun työpaikkaruokailuun ja työterveyshuoltoon, sekä liikunta- ja kulttuurietuihin.

Työn aloitus on aikaisintaan 15.12.24 tai sopimuksen mukaan. Haastatteluun kutsumme henkilökohtaisesti, haastattelut pidetään tiistaina 5.11.24 klo 9-13 Seurakuntien talolla Kolmas Linja 22B. Tehtävässä on kuuden kuukauden koeaika (KL 6:13 §).

Pääsuntio Hanna Lipasti-Raulus, hanna.lipasti-raulus@evl.fi puh. 050 596 6411, parhaiten tavoittaa ma-ke iltapäivisin

Helsingin seurakuntayhtymä koostuu 16 suomenkielisestä ja 3 ruotsinkielisestä seurakunnasta sekä yhtymän yhteisistä palveluyksiköistä, jotka hoitavat muun muassa talous-, henkilöstö-, jäsenrekisteriasioita, yhtymän yhteistä hallintoa, kiinteistöjä, hautausmaita ja viestintää. Yhteisessä seurakuntatyössä huolehditaan mm. diakoniasta, oppilaitostyöstä, erityisnuoristyöstä, kasvatuksesta, perheneuvonnasta ja sairaalasielunhoidosta. Varustamot ovat osa yhteistä seurakuntatyötä ja yhteistä diakoniaa hoidetaan Varustamojen kautta.

Turunlinnantie 3
00900 Helsinki