Taloussihteeri - Varkauden seurakunta

Taloussihteerin virka

Kelpoisuusehtona taloussihteerin virkaan on vähintään tradenomi AMK tai entinen opistotasoinen kaupallinen koulutus ja riittävä perehtyneisyys talouden ja hallinnon tehtäviin sekä seurakunnan perustehtävän tuntemus. Arvostamme kokemusta seurakunnan/julkishallinnon talouden tehtävistä.

Viran pääasiallisia tehtäviä ovat mm. juokseva kirjanpito, talousarvio ja tilinpäätös, Basis-pääkäyttäjänä toimiminen, veroilmoitukset, kuukausiraportointi sekä viranomaisyhteydet, arkistointi. Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää tarkkuutta ja huolellisuutta, hyviä vuorovaikutustaitoja, hyviä tietoteknisiä valmiuksia sekä halua oppia uutta.

Viran palkkauksessa noudatetaan KirVESTES: in vaativuusryhmän 503 mukaista peruspalkkaa, 2 885,11 € kuukaudessa. Työaika on 36 tuntia 15 min viikossa. Täysin pätevän viranhaltijan palkkaa määritettäessä otetaan huomioon tehtävän vaativuus sekä viranhaltijan ammattitaito.

Virka täytetään 1.12.2024 tai sopimuksen mukaan ja siinä on neljän (4) kuukauden koeaika. Hakijan tulee olla evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Virkaan valitun on toimitettava hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan ennen viran vastaanottamista.

Hakuaika päättyy 18.10.2024 klo 12.00. Haastattelut niihin erikseen kutsuttaville järjestetään ke 30.10.2024

Tiedusteluihin vastaa hallintojohtaja Tiina Suomalainen, tiina.suomalainen@evl.fi puh 040 703 2953

Varkauden seurakunta on aktiivinen ja lämminhenkinen yhteisö, johon kuuluu 13 502 jäsentä. Seurakunnassa työskentelee noin 50 työntekijää.

"Varkauden seurakunnassa vahvistamme yhteyttä ympäristöön, luomakuntaan ja toisiimme kestävillä valinnoilla. Kiitollisuus, kunnioitus ja kohtuus ovat suuntaviivoja ja yhdessä toimien saamme muutosta aikaiseksi." Tämä ympäristölupaus kuvaa hyvin seurakunnan arvoja ja toimintaa.

Seurakunta tarjoaa työntekijöilleen monipuolisia etuja, kuten työterveyshuollon palvelut, liikunta-, kulttuuri- ja hyvinvointiedut, lounasedun ja mahdollisuuden kouluttautua. Lisäksi seurakunta pilotoi Aikuisten liikuntatunti-konseptia, antaen tunnin viikossa työaikaa liikuntaa varten.

Ahlströminkatu 19
78250 Varkaus