viestinnän asiantuntija - Helsingfors Kyrkliga Samfällighet

Miltä tuntuisi viestiä Suomen näkyvimmästä seurakunnasta, sen toiminnasta ja kuvatuimmista kirkoista?

Helsingin tuomiokirkkoseurakunta etsii viestinnän ammattilaista toistaiseksi voimassaolevaan viestinnän asiantuntijan työsuhteeseen.

Tarjoamme monipuolisen tehtävän, jossa saat viestiä niin perhekerhoista kuin valtiollisista jumalanpalveluksista - ja kaikesta siltä väliltä. Viestinnän asiantuntijana pääset yhdessä viestinnän tiimin kanssa suunnittelemaan ja toteuttamaan seurakunnan ulkoista ja sisäistä viestintää. Tehtäviisi kuuluu muun muassa monikanavaista sisällöntuotantoa verkkosivuille ja sosiaaliseen mediaan, tapahtumatiedottamista, mediaviestintää, mainosten tekemistä suunnitteluineen ja taittoineen sekä mediaseurantaa. Viestinnän osaamistasi tarvitaan myös yli 50-henkisen työntekijäjoukon sparraukseen sekä lähes 30 000 seurakuntalaisen viestintäkapasiteetin käyttöön ottamiseen. Mahdollisuuksia riittää!

Arvostamme viestinnän asiantuntijaa, jolla on
• soveltuva korkeakoulututkinto tai muuten hankittu riittävä ammatillinen osaaminen
• seurakuntatyön tuntemusta
• strateginen ote viestinnän kehittämiseen
• sosiaalisen median ja verkkoviestinnän osaamista
• vahvaa sisällöntuotannon kokemusta
• visuaalisia taitoja ja taitto-ohjelmaosaamista
• markkinointiviestinnän ja sisältömarkkinoinnin osaamista
• kyky käyttää erilaisia julkaisu- ja seurantatyökaluja ja oppia uusia
• hyvät yhteistyötaidot sekä kommunikoiva ja kehittävä tapa työskennellä
• erinomainen suomen kielen taito
• riittävä kielitaito pärjätä perusasioissa myös ruotsiksi ja englanniksi.

Työpisteesi sijaitsee Bulevardin toimistollamme, sopimuksen mukaan voit tehdä osan työstä myös etänä. Työntekijöillämme on mahdollisuus tuettuun työpaikkaruokailuun ja työterveyshuoltoon sekä liikunta- ja kulttuurietuihin.

Tehtävän palkkaus määräytyy kirkon virka- ja työsopimuksen vaativuusryhmän 601 sekä aiemman kokemuksen mukaan (3462,30-3875,30 €). Tehtävään valittavan tulee olla konfirmoitu Suomen evankelisluterilaisen kirkon jäsen. Ennen tehtävän vastaanottamista valitun pitää esittää hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan. Tehtävässä on kuuden kuukauden koeaika. Tehtävä täytetään 1.12.2024 lähtien tai sopimuksen mukaan.

Hae tehtävää Kirkkorekry-rekrytointijärjestelmän kautta viimeistään ti 24.9. klo 12.00 mennessä. Hakijat arvioidaan ja valinnat haastatteluihin tehdään sähköisellä lomakkeella annettujen tietojen sekä osalta erikseen pyydettävän videotehtävän perusteella. Haastattelut järjestetään 3.10.2024 Tuomiokirkkoseurakunnan tiloissa osoitteessa Bulevardi 16 B.

Lisätietoja antavat viestinnän vastaava asiantuntija Maaria Vaviolahti, p. 050 441 2402 (ma 16.9. klo 9-12 ja ke 18.9. klo 9-12) ja viestinnän ja nuorten aikuisten pappi Pietu Korpelainen, p. 050 512 7717 (ti 17.9. 12-16 ja pe 20.9. klo 10-15)

Helsingin tuomiokirkkoseurakunta on pääkaupunkimme keskustaseurakunta, jossa on viisi kirkkoa, kappeli ja muita seurakuntatiloja. Vakinaisia työntekijöitä on yli 50. Seurakunnassamme toivon yhteisöjä muodostavat alueen kirkoilla kokoontuvat messuyhteisöt ja suuri vapaaehtoisten joukko. Seurakunnan arvoja ovat rohkeus, oikeudenmukaisuus ja yhteisöllisyys.

Bulevardi 16 B
00120 Helsinki