Herttoniemen seurakunta etsii kasvatuksen tiimiinsä ammattitaitoista, innostunutta ja kehittämismyönteistä varhaiskasvatuksen ohjaajaa viransijaiseksi ajalle 1.1.-31.12. 2025 tai sopimuksen mukaan.

Varhaiskasvatuksen ohjaajan tehtäviin kuuluu laaja-alaisesti seurakunnan varhaiskasvatus- ja perhetyötä, mm. lasta odottavien ryhmien ja ensivauvaryhmien sekä perhekerhojen ohjaamista, yhteistyötä alueen päiväkotien ja muun varhaiskasvatuksen kanssa, viestintää varhaiskasvatuksen toiminnasta, toimintaesitteiden ja mainosten tekemistä, perhetapahtumia sekä perhemessuja. Tehtävään kuuluu myös rippikoulutyötä.

Työssään varhaiskasvatuksen ohjaaja kehittää varhaiskasvatuksen kokonaisuutta yhdessä tiimin ja alueen muiden perhetoimijoiden kanssa seurakunnan eri alueiden lapsiperheiden tavoittamiseksi ja palvelemiseksi.

Hakijan koulutustausta voi olla esimerkiksi
-sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto, sosionomi (AMK), varhaiskasvatuksen ohjaajan tutkinto tai
-kirkkohallituksen tai piispainkokouksen aikaisempien päätösten mukainen tutkinto tai
-kasvatus- ja ohjausalan perustutkinto, lastenohjaaja
-varhaiskasvatuksen opettajan kandidaatin tutkinto

Olet etsimämme henkilö, jos
-olet varhaiskasvatuksen ammattilainen, jolla on perhelähtöinen työote ja kokemusta perhetyöstä
-olet oma-aloitteinen ja sinulla on kyky suunnitella, ohjata ja arvioida seurakunnan varhaiskasvatustoimintaa
-sinulla on rohkeus mennä seurakunnan edustajana perheiden ja yhteistyökumppaneiden joukkoon
-sinulla on valmius työskennellä laajan seurakunnan neljällä eri alueella - työpäiviin sisältyy siirtymisiä eri työalueiden ja toimipisteiden välillä. Eri viikonpäivät voivat alkaa ja loppua eri työpisteiltä.
-sinulla on hyvät tiimityötaidot ja pidät moniammatillisesta yhteistyöstä
-sinulla on joustava työote
-sinulla on nykyaikaiset it-taidot ja olet motivoitunut opettelemaan uusien sähköisten työvälineiden käyttöä

Edellytämme tehtävään valitulta
-yhteistyökykyä ja soveltuvuutta kasvatuksen tiimin jäsenyyteen
-että valittu on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen
-suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa

Varhaiskasvatuksen ohjaajan viransijaisen työ on hengellisen työntekijän työajaton työ, ja työtä tehdään myös iltaisin ja viikonloppuisin. Tehtäviin kuuluu myös leirityötä. Tehtävän palkkaus on kirkon yleisen palkkausjärjestelmän vaativuusryhmän 502-503 mukainen viransijaisuuteen valitun henkilön työkokemuksesta ja osaamisesta riippuen. Vähimmäispalkka viransijaisuuden alkaessa on 2743 - 2885 eur. Peruspalkan lisäksi maksetaan edellytysten täyttyessä työntekijän työkokemukseen perustuvaa kokemuslisää.

Valitun on toimitettava ennen tehtävän vastaanottamista lääkärintodistus terveydentilastaan ja rikosrekisterilain 6 §:n 2 mom. mukainen rikosrekisteriote. Tehtävässä on 5 kk:n koeaika.

Tehtävään valitun tulee aloittaa työssä 1.1.2025 tai sopimuksen mukaan.
Hae tehtävää KirkkoHR-rekrytointijärjestelmän kautta 31.10. klo 12.00 mennessä. Haastattelut järjestetään 6.11.2024.

Lisätietoja tehtävästä antaa 22.10. lähtien kasvatuksen tiimin esihenkilö Marjaana Rantala, p. 09 2340 3371 tai kirkkoherra Minnamari Helaseppä, p. 09 2340 3302, minnamari.helaseppa@evl.fi.

Herttoniemen seurakuntaan kuuluu reilut 15 000 jäsentä. Toimimme neljällä alueella Kulosaaressa, Herttoniemenrannassa, Länsi-Herttoniemessä ja Myllypurossa.

Neulapadontie 12