Lediga jobb
Lägg till i favoriter Det är lättare att läsa arbetsplatsannonserna senare när du lägger till annonserna bland dina favoriter.
Arbetsgivarna
Gilla arbetsgivare Gilla arbetsgivare så får du en lista på de intressantaste arbetsgivarna.
Vt. kappalainen, Äänekosken seurakunta - Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli

Yllätä itsesi ja hae papiksi luonnonkauniiseen ja hyvien palveluiden Äänekoskelle. Viiden papin tiimi odottaa työkaveria ja monipuolinen papin työ tekijäänsä. Olisitko sinä ihmisten kohtaamiseen herkällä korvalla kykenevä, maanläheinen pappi juuri meille?

Äänekosken seurakuntaan etsitään vt. kappalaista ajalle 1.12.2024-31.5.2025. Viranhoito jatkuu mahdollisesti seurakuntapastorin virassa 1.6.2025 lukien. Huomioimme myös heidät, jotka eivät ole suorittaneet pastoraalikursseja tai jotka hakevat pappisvihkimystä. Auto ja ajokortti ovat välttämättömät työssä.

Viran vaativuusryhmä on 601 (vähimmäispalkka 1.9.2024 alkaen 3 153,95 €/kk). Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa.

Työhön kuuluu papin perustyötä aikuisten seurakuntalaisten kanssa, jumalanpalveluksia neljässä kirkossa, kirkollisia toimituksia, joissa painottuvat hautaan siunaamiset, sekä rippikoulutyö. Vt. kappalainen on osallisuuden ja yhteistyön rakentajien yksikön jäsen yhdessä kahden kanttorin, neljän diakoniatyöntekijän ja yhden papin kanssa, joka on samalla yksikön työntekijöiden lähiesihenkilö.

Viran erityinen painopiste on kansainvälinen työ, johon kuuluu sekä lähetystyö että työ maahanmuuttajien parissa yhdessä lähetyssihteerin ja toimintaryhmän kanssa. Toimimme yhteistyössä kaikkien kirkon lähetysjärjestöjen ja Kirkon Ulkomaanavun kanssa.

Henkilöstön työhyvinvoinnista huolehditaan mm. smartum-seteleillä ja lounasruokailueduin. Työterveyshuolto on Mehiläisessä. Työntekijöiden kouluttautumiseen kannustetaan ja sitä tuetaan.

Arvostamme
1. Kokemusta ja motivaatiota jumalanpalveluselämän kehittämiseen, kirkollisiin toimituksiin ja hengellisen elämän rakentamiseen yhdessä seurakuntalaisten, vapaaehtoisten ja työyhteisön kanssa
2. Kehittävää työotetta, tiimityö- ja työpariosaamista sekä hyviä vuorovaikutus- ja yhteisötaitoja
3. Kiinnostusta ja osaamista kansainväliseen työhön
4. Käytännön kielitaitoa kansainvälisessä työssä
5. Viestinnän osaamista

Ilmoittautuminen virkaan 23.9. klo 15 mennessä Lapuan hiippakunnan tuomiokapitulille sähköisesti KirkkoRekry-palvelun kautta (https://kirkkorekry.fi). Papiksi vihityt liittävät hakemukseen otteen nimikirjasta. Hakijan on varauduttava mahdolliseen haastatteluun Äänekoskella 26.9. ja pappisvihkimystä hakevien osalta tuomiokapitulissa 7.10.

Valitun odotetaan aloittavan tehtävässä 1.12.2024. Virassa on kolmen kuukauden koeaika. Ennen viran vastaanottamista valitun on esitettävä lain edellyttämä rikosrekisteriote ja hyväksyttävä todistus terveydentilastaan.

Lisätietoja: kappalainen Katri Vuojus, p. 050 467 7915, katri.vuojus@evl.fi, ja kirkkoherra Elina Tourunen, p. 040 768 1837, elina.tourunen@evl.fi

Kappalainen Katri Vuojus, p. 050 467 7915, katri.vuojus@evl.fi
Kirkkoherra Elina Tourunen, p. 040 768 1837, elina.tourunen@evl.fi

Äänekosken seurakunta

Seurakunnassa on jäseniä 12 000, kaupungin väkiluku on noin 18 000. Seurakunta kuuluu Lapuan hiippakuntaan ja Pohjoisen Keski-Suomen rovastikuntaan.

Hengellinen elämä Äänekoskella on yleiskirkollista. Äänekoskella on myös useita vapaaseurakuntia sekä 2 ortodoksiseurakunnan tsasounaa.

Seurakunta on muodostunut vuonna 2007 neljän seurakunnan perustalle. Jumalanpalvelukset pidetään säännöllisesti Konginkankaan, Sumiaisten, Suolahden ja Äänekosken kirkossa ja harvemmin myös Hietaman kirkossa. Seurakuntatalot ja hautausmaat sijaitsevat myös näissä toimipaikoissa. Seurakunnalla on oma leirikeskus Laajaniemessä.

Seurakunnassa on vakinaisia työntekijöitä 38. Organisaatio rakentuu kolmesta yksiköstä, jotka vastaavat seurakuntatyöstä sekä kiinteistö- ja hautausmaiden hoidosta.

Seurakuntalaisten ja työntekijöiden yhteiset alueelliset ja toiminnalliset toimintaryhmät ovat osa seurakunnan perustyötä.

Strategiansa mukaan Äänekosken seurakunta on armon asialla vaativassa maailmassa.

Äänekoski asuinpaikkana

Äänekoski tunnetaan tehtaistaan ja biotaloudesta – täällä on Metsä ja Valtra, mutta myös kymmeniä pienempiä yrityksiä ja työpaikkoja. Äänekoskella on hyvät koulu- ja päiväkotipalvelut. Äänekoski on vastikään valittu vuoden varhaiskasvatuskunnaksi. Terveyskeskussairaala on nykyaikainen.

Äänekoskella on monipuoliset kaupan palvelut, rautakaupat ja marketit löytyvät läheltä. Liikuntaan ja muuhun kulttuuriin on satsattu. Muutakin voi harrastaa kuin koripalloa. Äänekoskella on niin uimahalli kuin jäähalli. Täältä löytyy myös taidemuseo ja Koskelan opiston palvelut. Äänekoski on hyvien liikenneyhteyksien varrella. Jyväskylään on matkaa alle 50 km, lentokenttä Tikkakoskella on lähellä, vastavalmistunut moottoritie on hyvässä kunnossa.

Ennen kaikkea Äänekoskella on luontoa, on metsää ja järviä. On tilaa käyskennellä ja ajatella omiaan. Kalastaa ja eräillä. Äänekoskella asuu mukavia ihmisiä.

Tutustu kaupunkiin www.aanekoski.fi

Vellamontie 1a
44120 äänekoski

• Snabblänkar

KirkkoRekry-tjänsten produceras av  Grade Solutions Oy.

Vi uppdaterar KirkkoRekry torsdag den 12 september kl. 7 - 11. Under den här tiden är arbetsplatsannonserna tillgängliga, men du kan inte logga in på din profil eller skicka ansökningar. Vi beklagar olägenheten!