Määräaikainen seurakuntapastori, Keuruun seurakunta - Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli

Keuruu kutsuu! Seurakuntapastoriksi viehättävien vesien ja miellyttävien maalaismaisemien keskelle?

Haemme seurakuntaamme määräaikaista seurakuntapastoria ajalle 1.9.2024-31.8.2025. Pääasiallisena tehtävänäsi olisivat aikuisten parissa tehtävä seurakuntatyö sekä vireiden ja omaleimaisten Pihlajaveden ja Haapamäen kylien pappina toimiminen. Viran tehtäviin kuuluu myös jumalanpalvelukset, kirkolliset toimitukset, hartaudet ja kristillinen kasvatus, muun muassa rippileiri kesällä 2025. Lapuan hiippakunnassa on seuraava pappisvihkimys marraskuussa, joten virka on mahdollista täyttää myös teologian maisterilla, jolle haetaan pappisvihkimys.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä toisen kotimaisen kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito. Tehtävään valitun tulee esittää hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan sekä rikosrekisterilain 6 §:n 2 momentin tarkoittama rikosrekisteriote ennen tehtävän vastaanottamista. Palkkaus määräytyy KirVESTES:n vaativuusryhmän 601 mukaisesti (viran peruspalkka 3 153,95 €/kk). Tehtävässä noudatetaan kolmen kuukauden koeaikaa.

Tarjoamme sinulle: kuuden kirkon hienot tilat ja saarnatuolit Keuruulla ja Multialla. Saat hyvän tukea antavan työyhteisön, jossa saat haastaa itseäsi monipuolisesti ja luovasti. Työyhteisömme virkistystoimintaan on panostettu, ja työntekijämme ovat oikeutettuja hyvinvointirahaan, jota voit käyttää Keuruun lukuisissa palveluyrityksissä ja liikuntapaikoissa. Meillä on hyvät työterveyspalvelut, ja tuemme myös työntekijöiden vuosittaista kouluttautumista.

Keurusseutu on ennen kaikkea tunnettu lukuisista vesistöistään, ja luontoon pääsee kotiovelta. Tarjolla on pikkukaupungiksi loistavat palvelut ja harrastusmahdollisuudet helposti saavutettavassa paketissa. Täällä on juuri sopivasti ihmisiä, ja VR kuljettaa tarvittaessa helpoilla yhteyksillä kolmeen kasvukaupunkiin: Jyväskylään, Tampereelle ja Seinäjoelle. Seurakunta voi tarvittaessa avustaa uutta seurakuntapastoriaan asunnon löytämisessä.

Keuruun seurakunnassa on 7 800 jäsentä ja 25 vakituista työntekijää, paljon aktiivisia seurakuntalaisia ja vireää toimintaa. Kuulostaako hyvältä? Ota rohkeasti yhteyttä, niin keskustellaan lisää.

ville.vongross@evl.fi
p. 044 7949 706

Hakemus ansioluetteloineen tulee toimittaa maanantaihin 5.8.2024 klo 15:00 mennessä KirkkoRekryn kautta (https://kirkkorekry.fi/). Papiksi vihityt liittävät hakemukseen otteen nimikirjasta. Työhaastattelut pidetään seurakunnassa 8.8. klo 14 alkaen.

Kirkkoherra Ville von Gross (ville.vongross@evl.fi, p. 044 7949 706)

Keuruun seurakunta

Kippavuorentie 7