Taloussihteeri - Varkauden seurakunta

Tule taloussihteeriksi virkeään Varkauden seurakuntaan!

Taloussihteeri vastaa kirjanpidosta sekä valmistelee talousarvion ja tilinpäätöksen yhteistyössä Kirkon palvelukeskuksen (KIPA) ja seurakunnan eri työalojen kanssa. Tehtävään sisältyy myös johdon sihteerin tehtäviä. Meillä taloussihteeri vastaa myös seurakunnan päätearkiston hoitamisesta. Koeajan jälkeen, ja kokemuksen kartuttua, virka täydentyy hallintojohtajan sijaisuudella.

Odotamme AMK-/opistotasoista tai muuta virkaan soveltuvaa tutkintoa ja riittävää perehtyneisyyttä julkisyhteisön/seurakunnan talouteen ja hallintoon. Arvostamme erityisesti kokemusta seurakunnan taloustoimen tehtävistä. Eduksi katsomme SAP-osaamisen.

Tehtävän menestyksellinen hoitaminen vaatii tarkkuutta ja huolellisuutta, hyviä vuorovaikutustaitoja, hyviä tietoteknisiä valmiuksia sekä halua oppia uutta.

Viran palkkausessa noudatetaan KirVESTES:n vaativuusryhmän 503 mukaista peruspalkkaa, 2 801,08 euroa kuukaudessa. Työkokemuksen perusteella on mahdollista saada kokemuslisää. Tehtäväkohtaista palkkaa määriteltäessä otetaan huomioon viranhaltijan ammattitaito. Työaika on 36 tuntia 15 minuuttia viikossa.

Virka täytetään 1.6.2024 tai sopimuksen mukaan noudattaen neljän (4) kuukauden koeaikaa. Hakijan tulee olla evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Virkaan valitun on toimitettava lääkärintodistus terveydentilastaan ennen viran vastaanottamista.

Hakuaikaa on jatkettu tiistaihin 30.4.2024 klo 12 saakka. Ensimmäisellä hakukierroksella saapuneet hakemukset otetaan huomioon. Haastattelut järjestetään erikseen kutsuttaville hakijoille keskiviikkona 22.5.2024.

Tiedusteluihin vastaa
Tiina Suomalainen, hallintojohtaja
tiina.suomalainen@evl.fi

Seurakuntavirastolla työskentelee neljä (4) toimistosihteeriä, yksi (1) palkkasihteeri, kaksi (2) määräaikaista toimistosihteeriä sekä kaksi (2) työalojen omaa sihteeriä. Yhteensä seurakunnassamme työskentelee vuosittain kausityöntekijät mukaan laskettuna noin 80 työntekijää. Varkauden seurakuntaan kuuluu 13 502 jäsentä (Kirkon tilastot 31.12.2023) Varkauden kaupungin väkiluvun ollessa 19 718 (Tilastokeskus 25.1.2024).

"Varkauden seurakunnassa vahvistamme yhteyttä ympäristöön, luomakuntaan ja toisiimme kestävillä valinnoilla. Kiitollisuus, kunnioitus ja kohtuus ovat suuntaviivoja ja yhdessä toimien saamme muutosta aikaiseksi."
- Varkauden seurakunnan ympäristölupaus

Ahlströminkatu 19