Viestintäasiatuntija (70 %) - Ylivieskan seurakunta

Viestintäasiantuntijan toimi (70 %). Mahdollisuus kokoaikaiseen (100 %) toimeen vastaamalla seurakunnan kansainvälisen työn koordinoinnista.

Tehtävänä on seurakunnan sisäisen ja ulkoisen viestinnän hoitaminen: viikoittaisten seurakuntasivun ja seurakuntapalstojen toimittaminen paikallislehteen, Katrina-toiminnanohjausjärjestelmän ylläpito ja koulutus, verkkosivujen ja sosiaalisen median suunnittelu, päivitys, sisällöntuotanto ja koulutus, seurakuntailmoitusten, tiedotteiden, tapahtumailmoitusten ja painotöiden valmistelu, jäsen- ja sidosryhmäyhteistyö, työyhteisön sisäisen viestinnän tehtäviä ja erikseen sovittavia kirkkoherranviraston tehtäviä. Yhteistyö eri työmuotojen kanssa on keskeistä.

Mahdollisuus kokoaikaiseen (100 %) toimeen vastaamalla myös seurakunnan kansainvälisen työn koordinoimisesta.

Tehtävän hoidossa tarvitaan erinomaista suomen kielen taitoa, sujuvuutta ja selkeyttä sanankäytössä ja vakuuttavuutta kuvankäytössä, sosiaalisen median osaamista, mainosten ja tiedotteiden tekotaitoa erilaisilla julkaisutyökaluilla, taitoa niin toiminnasta kuin hallinnon päätöksistä tiedottamiseen ja seurakunnan toimintaympäristön tuntemusta. Arvostamme liikkuvan kuvan osaamista ja seurakunnassa tai muualla hankittua viestintäosaamista sekä positiivista asennetta. Tehtävässä onnistuminen edellyttää sujuvia vuorovaikutustaitoja, kykyä itsenäiseen työskentelyyn, rohkeaa ongelmanratkaisukykyä. Arvostamme seurakuntaelämän tuntemusta.

Edellytämme korkeakoulututkintoa viestintäalalta tai muuta soveltuvaa tutkintoa ja muuten osoitettua osaamista sekä evankelis-luterilaisen kirkon jäsenyyttä.

Palkkaus on kirkon palkkausjärjestelmän vaativuusryhmän 601 mukainen, peruspalkka on 3062,09 €, lisäksi mahdollinen kokemuslisä. Palkka maksetaan 70 % kokonaispalkasta, ellei työnkuvaa laajenneta täysiaikaiseksi kansainvälisen työn koordinaattorin tehtävillä.

Tarjoamme sinulle mielenkiintoisen ja merkityksellisen työn, mukavan työyhteisön, perehdytyksen, hyvät työtilat ja välineet, laajan työterveyshuollon, oman kuntosalin, lounasedun sekä liikunta-, kulttuuri- ja hyvinvointiedun (ePassi) ja mahdollisuuden työsuhdepolkupyörään (ePassiBike).

Työsuhteessa on kuuden kuukauden koeaika.

Työhaastattelut kutsutuille järjestetään keskiviikkona 8.5. klo 9 alkaen. Kirkkoneuvosto valitsee työntekijän kokouksessaan 8.5.2024 klo 17. Toivomme valitun voivan aloittaa tehtävässä 1.8.2024.

Lisätietoja tiedottaja Jussi Leppälä p. 044-7118616 ja kirkkoherra Eija Nivala p. 044-7118614.

Tuemme työntekijöiden ammatillista kehittymistä tarjoamalla henkilöstölle koulutusta suunnitelmallisesti. Tarjoamme hyvät mahdollisuudet kehittää ja kehittyä työssäsi.
Ylivieskan seurakunnassa ja Merijärven kappeliseurakunnassa on jäseniä noin 13 384 ja työntekijöitä noin 50. Kirkkoon kuuluvuusprosentti oli viime vuoden vaihteessa 81,5 % Ylivieskan kaupungin ja Merijärven kunnan asukkaista. Seurakunta kuuluu Kalajoen rovastikuntaan ja Oulun hiippakuntaan.
Toiminta-ajatuksemme: ”Lähelle ihmistä – lähelle Jumalaa.” Seurakunnalla on ”Ovet auki” -strategia vuoteen 2026 saakka.

Terveystie 11
84100 Ylivieska