Visa mer

Vi söker en assistent i förvaltningsärenden till Kyrkslätts kyrkliga samfällighet

Kyrkslätts kyrkliga samfällighet söker

EN ASSISTENT I FÖRVALTNINGSÄRENDEN

Som assistent i förvaltningsärenden tar du mångsidigt hand om uppgifter inom förvaltningen. Till ditt ansvarsområde hör beredning, föredragningslistor, protokoll och informering av beslut angående samfällighetens förvaltningsorganens möten, registraturuppgifter, ordnande av möten och tillfällen, kommunikation och sekreteraruppgifter på möten. Du är en del av vårt team på fem personer. Du fungerar även som ekonomidirektörens assistent.

För att sköta uppgiften med framgång förutsätter vi erfarenhet av motsvarande uppgifter, goda kunskaper om dataförvaltning och förmåga att använda olika program samt kännedom om arkivering och ärendehantering inom offentlig förvaltning. Vi har i bruk Tweb-ärendehanterings-program.

Sök jobbet om
• du har lämplig erfarenhet och kunskap att sköta uppgiften och du har en utbildning minst på lägre yrkeshögskolenivå (till exempel tradenom)
• du har gedigna insikter i finska språket och minst nöjaktiga insikter i svenska språket
• du är intresserad av mångsidiga och tidvis utmanande uppgifter inom
• du är systematisk och noggrann medarbetare som sköter självständigt såväl rutinerna som mera krävande uppgifter
Arbetet inleds enligt överenskommelse - gärna från 7.1.2025.

Lönen fastställs i enlighet med Kyrkans tjänste- och arbetskollektivavtals kravgrupp 601 beroende på utbildning och kunskaper (grundlönen 3153,95 euro i månaden). Därtill kan betalas erfarenhetstillägg enligt tidigare arbetserfarenhet högst 413,00 euro (om 15 års arbetserfarenhet). Vi erbjuder dig goda personalförmåner, bland annat en årlig rekreationspeng på 300 euro samt en omfattande arbetsplatshälsovård. Arbetsplatsen för assistent i förvaltningsärenden finns i Kyrkslätts centrum, och förmannen är ekonomidirektören. Den valda bör visa ett godtagbart läkarintyg över sin hälsa inom fyra månaden efter hen tillträtt arbetet. Prövotiden är sex månader. I rekryteringen kan användas lämplighetsutvärdering.

Sänd din ansökan senast måndag 28.10.2024 kl. 12.00.

Fråga mer av Sirkkaliisa Cavonius, tfn 040 8243 675.

Lär dig mer om oss

Kyrkslätts kyrkliga samfällighet består av Kyrkslätts finska församling och Kyrkslätts svenska församling. Samfälligheten ansvarar för församlingarnas förvaltning, ekonomi, personal¬administration samt fastighet- och gravväsendet.

Kyrkstallsvägen 2
02400 Kirkkonummi