Visa mer

Kyrkslätt kyrkliga samfällighet söker en fastighetsskötare

Kyrkslätts kyrkliga samfällighet söker en

FASTIGHETSSKÖTARE

Som fastighetsskötare ansvarar du skötsel och underhåll av Kyrkslätts kyrkliga samfällighets fastigheter och uteområden, förverkligande av smärre reparationer samt uppföljning och utvecklande av energieffektiviteten och VVSEA-systemen. Som uppgift är att sköta fastigheterna så att de hålls funktionella och trygga. Till uppgifterna hör också att delta i planeringen av fastighetsunderhåll, anskaffningen, uppföljningen och övervakningen av service- och reparationsarbeten samt samarbete med tjänsteleverantörerna. I arbetet används fastighetsunderhållssystem.

För att sköta uppgiften med framgång förutsätts en lämplig utbildning på fastighets- eller byggnadsbranschen, starka praktiska färdigheter i arbetet samt goda datatekniska kunskaper. Noggrant, effektivt och självständigt arbetssätt samt intresse att lära sig nytt är egenskaper som behövs i detta arbete. Du skall även ha möjlighet till egen bil.

Sök jobbet om
• du har lämplig erfarenhet och kunskap att sköta uppgiften.
• du har en till uppgiften lämplig utbildning inom fastighets- eller byggnadsbranschen.
• du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i finska och nöjaktiga muntliga
kunskaper i svenska.
• du har goda datatekniska kunskaper ochär van vid att använda fastighetsunderhållssystem.
• du är intresserad av mångsidiga och tidvis även utmanande uppgifter.
• du är självständig och noggrann medarbetare som sköter såväl vardagsrutinerna som de
akuta uppgifterna.
• du har minst B-körkort och möjlighet att använda egen bil.

Lönen fastställs i enlighet med Kyrkans tjänste- och arbetskollektivavtals kravgrupp 402. Minimilönen är 2319,25 euro i månaden. Därtill kan betalas erfarenhetstillägg enligt tidigare arbetserfarenhet högst 304 euro (om man har 15 års arbetserfarenhet). Vi erbjuder dig goda personalförmåner, bland annat en årlig rekreationspeng på 300 euro samt en omfattande arbetsplatshälsovård.

Arbetsplatsen är i första hand i utrymmena i Kyrkslätts centrum, och förmannen är fastighetschefen. Arbetstiden är allmän arbetstid, 38 timmar och 15 minuter i veckan. Den valda bör visa ett godtagbart läkarintyg över sin hälsa inom fyra månaden efter hen tillträtt arbetet. Prövotiden är sex månader. I rekryteringen kan användas lämplighetsutvärdering.

Arbetet inleds enligt överenskommelse - gärna senast 7.1.2025.

Sänd din ansökan senast onsdag 30.10.2024 kl. 12.00. Vi kan börja intervjuerna redan före utgången av ansökningstiden.

Kontaktinformation

Fråga mer av Anna Antikainen, tfn 040 759 7750, säkrast må 14.10.2024 kl. 13-16, ti 15.10.2024 kl. 9-12 och ons 23.10.2024 kl. 9-12.

Lär dig mer om oss

Kyrkslätts kyrkliga samfällighet består av Kyrkslätts finska församling och Kyrkslätts svenska församling. Samfälligheten ansvarar för församlingarnas förvaltning, ekonomi, personal¬administration samt fastighet- och gravväsendet.

Kyrkstallsvägen 2
02400 Kirkkonummi