Lastenohjaajan sijaisuus - Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän yhteisessä kasvatustyössä on avoinna lastenohjaajan sijaisuus ajalla 12.11.2024 - 31.5.2025.

Tervetuloa asiantuntevaan ja luovaan joukkoomme toteuttamaan laaja-alaista kirkon varhaiskasvatusta!

Sijaisuuden työtehtävien pääpaino on iltapäivätoiminnassa, mutta sijaisuuteen sisältyy myös muuta varhaiskasvatusta. Iltapäivätoiminta on tauolla koulujen loma-ajan, mutta sijaisuudessa voi olla kasvatuksen työtehtäviä loma-aikoina.

Kokemus iltapäivätoiminnasta auttaa tehtävän hoitamisessa. Työtehtävässäsi tarvitset myös taitoja kohdata perheitä. Työtehtävässä lisäksi sijaistat sisäisesti muissa toiminnoissa, joten kokemus tai valmius toimia monenlaisissa ympäristöissä on eduksi tehtävän hoitamisessa. Toivomme sinulta hyviä vuorovaikutustaitoja ja innostunutta työotetta.

Kelpoisuusehtona lastenohjaajan työssä on kasvatus- ja ohjausalan perustutkinto, entinen lapsi- ja perhetyön perustutkinto, tai aikaisempi, piispainkokouksen hyväksymä lastenohjaajan koulutus. Pätevien lastenohjaajahakijoiden puuttuessa huomioimme haussa myös muun sellaisen kasvatusalan koulutuksen, joka antaa kelpoisuuden iltapäivätoimintaan, esimerkiksi aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaajan koulutuksen tai muun soveltuvan koulutuksen.

Tehtävän kielivaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito.

Työaika on 38 t 15 min. viikossa. Määräaikaisuuden peruste on vakituisen työntekijän poissaolo.

Lastenohjaajan sijaisuuteen valittavan henkilön on lisäksi oltava evankelisluterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen.

Tehtävään valitun on esitettävä seurakuntayhtymän työterveyslääkärin hyväksyttävä lääkärintodistus sekä rikosrekisterilain 6 §:n 2 momentin mukainen rikosrekisteriote ennen tehtävän vastaanottamista. Työsuhteessa on kahden kuukauden koeaika.

Lastenohjaajan sijaisuutta haetaan 25.10.2024 klo 15.00 mennessä ensisijaisesti sähköisellä lomakkeella kohdasta "Hae työpaikkaa".

Haku on mahdollista myös kirjeitse osoitteella:
Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä
Kirjaamo, PL 922, 20101 Turku.
Kuoreen tunnus: Lastenohjaajan sijaisuuden haku.

Peruspalkka on KirVESTESin vaativuusluokka 402/20 (2223,64 €) mukainen, jonka päälle maksetaan työkokemuksen perusteella määräytyvää kokemuslisää. Seurakuntayhtymässä on käytössä suorituslisäjärjestelmä.

Haastattelut tehtävään järjestetään arkisin viikolla 44.

Tehtävä täytetään 12.11.2024 alkaen tai sopimuksen mukaan.

Lisätietoja antaa 14.10. klo 14-15 ja 21.10. klo 9-11 vs. varhaiskasvatuksen ohjaaja Sirkkuliina Laxén puh. 040 341 7620.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä muodostuu kymmenestä seurakunnasta, yhteisistä työmuodoista ja hallinnosta. Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä on noin 430 työntekijän mukava yhteisö, jossa työntekijät välittävät toisistaan ja arvostavat toistensa työtä. Arvomme ovat pyhyys, inhimillisyys, rohkeus ja luotettavuus. Henkilöstömme työhyvinvointi on yksi strategiamme painopisteistä. Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymällä on myös kirkon ympäristödiplomi. Teemme työtä vajaan 140 000 turkulaisen ja kaarinalaisen parissa.

Eerikinkatu 3
20100 Turku