Projektipäällikkö - Kyrkostyrelsen

Haemme kokenutta projektipäällikköä

kolmen vuoden määräaikaiseen tehtävään 1.12.2024 alkaen tai sopimuksen mukaan Kirkon viestinnän Kehitys ja verkko -yksikköön vetämään luultavasti Suomen suurinta WordPress-hanketta.

Kehitys ja verkko -yksikkö vastaa vaativista viestinnällisistä kehityshankkeista sekä kirkon yhteisten verkkosivustojen ja verkkosivustoalustojen kehittämisestä ja tuotannosta. Tuotamme esimerkiksi seurakuntien käyttämää Lukkari-järjestelmää, koko kirkon yhteistä evl.fi-sivustoa ja muita kampanja- ja teemasivustoja.

Lukkari on erittäin laaja, lähes kaikkien yli kolmensadan seurakunnan käyttämä julkaisujärjestelmä, jota Kirkon viestintä tuottaa. Vuodesta 2014 toiminnassa ollut Lukkari on uudistumassa perusteellisesti, ja nykyinen Liferay-alustalle toteutettu järjestelmä on tarkoitus tehdä kokonaan uusittuna WordPress-toteutuksena. Toteutuksen kilpailutusvaihe on parhaillaan käynnissä, ja sen toteutuksen on tarkoitus lähteä liikkeelle prosessissa valittavan kumppanin kanssa joulukuussa.

Projektissa toteutetaan pääosin vuoden 2025 aikana uusi tekninen alusta ja otetaan käyttöön ensimmäiset pilottitoteutukset. Vuosien 2026-2027 aikana kehitystä jatketaan, ja samalla koordinoidaan ja autetaan kaikkien yli 300 seurakuntasivuston siirtymisessä uudelle alustalle. Projektiin rekrytoidaan myös muuta määräaikaista projektihenkilöstöä, projektipäällikkö toimii näiden esihenkilönä ja projektitiimin vetäjänä.

Edellytämme sinulta kokemuksen kautta saavutettuja erinomaisia projektipäällikön taitoja, hyvää verkkopalveluihin liittyvää osaamista sekä kokemusta vaativista verkkopalveluhankkeista. Aiempi WordPress-osaaminen on tässä tehtävässä suuri etu. Osaat kommunikoida palvelun teknisen järjestelmätoimittajan kanssa. Olet hyvä ja kommunikoiva tiimipeluri Kirkkohallituksen tiimin suuntaan, ja pidät suuren määrän lankoja varmasti käsissäsi. Olet tehtäviesi suhteen itsenäinen ja aikaansaava, mutta yhteistyökykyinen. Toivomme sinun hallitsevan ketterät menetelmät.

Toimitilamme sijaitsevat hienolla paikalla Helsingin Etelärannassa, etätyökäytäntömme ovat joustavat.

Tehtävä edellyttää korkeakoulututkintoa tai vastaavaa teoreettista osaamista ja työkokemusta sekä hyvää suomen ja vähintään tyydyttävää ruotsin kielen suullista ja kirjallista taitoa. Palkkaus projektipäällikön tehtävässä on kirkon palkkausjärjestelmän vaativuusryhmä 701:n mukainen (peruspalkka 4876,16 eur/kk), jonka päälle maksetaan työkokemukseen perustuvaa kokemuslisää 0-654 €/kk.

Tehtävässä on kuuden kuukauden koeaika. Ennen tehtävän vastaanottamista valitun on esitettävä hyväksyttävä todistus terveydentilastaan.

Hae työpaikkaa osoitteessa www.kirkkorekry.fi (työavain 2783) viimeistään 28.10.2024 klo 16. Tiedusteluihin vastaa verkkoviestintäpäällikkö Lari Lohikoski ensisijaisesti sähköpostitse lari.lohikoski@evl.fi.

Kirkon viestintä vastaa kirkon valtakunnallisesta viestinnästä ja kanavista, edistää kirkon yhteiskunnallista näkyvyyttä ja tuottaa hartausohjelmia Ylen kanaville. Olemme osa Kirkkohallitusta, joka hoitaa Suomen evankelis-luterilaisen kirkon yhteistä hallintoa, taloutta ja toimintaa. Toimitilamme sijaitsevat Helsingin keskustassa.

Eteläranta 8

Muut tiedot