ungdomsarbetsledare eller pedagog - Espoon seurakuntayhtymä

Esbo svenska församling söker en ny medlem till sitt team för fostran, antingen en ungdomsarbetsledare eller en pedagog. Arbetet börjar 7.8.2024 eller enligt överenskommelse. Som ungdomsarbetsledare innehar du en tjänst medan du som pedagog är anställd i arbetsavtalsförhållande.

Arbetsuppgifterna består i första hand av skolarbete. Du kommer att utveckla samarbetet med grundskolorna, göra skolbesök, närvara på lektioner och raster och dessutom delta i krisarbetet i skolorna. Därtill deltar du i konfirmandarbetet.

Det formella kravet för tjänsten som ungdomsarbetsledare är kyrkans ungdomsarbetsledarexamen och god förmåga att använda svenska och finska i tal och i skrift.

Som pedagog är det till fördel att du har någon av följande yrkeshögskoleexamina enligt kyrkostyrelsens beslut: ledare inom småbarnspedagogik, ungdomsarbetsledare eller diakon. Dessutom är examen i teologi eller pedagogik (kandidat eller magister) till fördel liksom grundexamen i pedagogisk verksamhet och handledning som innehåller det specialkunnande som en barnledare behöver i sitt arbete inom den evangelisk-lutherska kyrkan. Vi förväntar oss god förmåga att använda svenska i tal och i skrift, liksom nöjaktig förmåga att använda finska i tal och i skrift.

Både som ungdomsarbetsledare och pedagog ska du vara konfirmerad medlem av ev.luth kyrkan. Vi önskar dessutom att du är flexibel, kreativ, social och van vid olika sociala medier.

Om du har behörighet för en kyrklig tjänst arbetar du utan fastställd arbetstid. Om sådan behörighet saknas arbetar du med arbetstid.

En behörig tjänsteinnehavare som ungdomsarbetsledare och en pedagog som har behörighet till en kyrklig tjänst betalas lön enligt kravgrupp 503 (2 801-3 178 euro per månad beroende på arbetserfarenhet). En pedagog som inte har sådan yrkeshögskoleexamen som ger behörighet till kyrklig tjänst men som har annan kyrklig utbildning betalas lön enligt kravgrupp 502 (2 720-3 078 euro per månad). Om kyrklig utbildning saknas helt betalas lön enligt minimilönen för kravgrupp 502
(2 663-3 021 euro per månad).

Den som blir vald ska inlämna ett straffregisterutdrag enligt lag. Prövotiden är 6 månader.

Intervjuerna hålls 20.5.2024 på eftermiddagen på församlingens kansli på Kyrkogatan 10. Närmare upplysningar ger kyrkoherde Kira Ertman, kira.ertman@evl.fi, tfn. 050 358 1014.

Skicka din ansökan senast 16.5.2024 före kl. 12.00 via KirkkoRekry.

Kira Ertman, kira.ertman@evl.fi, tfn. 050 358 1014

Lär dig mer om oss

Esbo svenska församling har jobb för olika typer av arbetstagare

Vi är en stabil arbetsgivare som kan erbjuda dig; ett medryckande och betydelsefullt arbete, en fin arbetsgemenskap, grundlig introduktion, bra arbetsrum och -redskap. Dessutom erbjuder vi som anställningsförmåner en mer omfattande företagshälsovård än vad lagen förutsätter, kost-, cykel- samt motions-, massage- och kulturförmåner.

Vi erbjuder personalen planerad utbildning, för att utveckla och upprätthålla yrkeskunskaperna.

Med oss har du möjlighet att utveckla och utvecklas i jobbet.

Kyrkogatan 10
02770 Espoo

Mer om arbetsgivaren
Annan information

Övrig information beskrivning

• Distansarbete: Delvis möjlighet till distansarbete
  • Sök nu!
    Snabblänkar
    Kuntarekry - FCG Talent Kuntarekry - FCG Talent-logo

KirkkoRekry-tjänsten produceras av  FCG Digital Oy.

FCG Finnish Consulting Group Ab är en del av Kommunförbundskoncernen.