Vastuullisen sijoittamisen päällikkö ja salkunhoitaja - Kyrkostyrelsen

Haemme Kirkon eläkerahaston viiden hengen sijoitusyksikköön vakinaiseen työsuhteeseen

VASTUULLISEN SIJOITTAMISEN PÄÄLLIKKÖÄ JA SALKUNHOITAJAA

Vastuullisuus on keskeinen osa Kirkon eläkerahaston sijoitustoimintaa. Vastuullisen sijoittamisen päällikkö vastaa eläkerahaston vastuullisen sijoitustoiminnan kokonaisuudesta. Tavoitteena on kehittää jatkuvasti eläkerahaston vastuullisia sijoituskäytäntöjä ja toteuttaa aktiivista omistajaohjausta.

Tehtäviin kuuluu lisäksi salkunhoitajan rooli. Valittava henkilön salkunhoidon vastuualueisiin kuuluvat vaikuttavuus- ja ilmastostrategian mukaisten sijoitusten analysointi ja seuraaminen sekä sijoituspäätösten valmistelu ja toteuttaminen. Lisäksi vastuullisen sijoittamisen päällikkö ja salkunhoitaja osallistuu eläkerahaston allokaatiotyöskentelyyn yhdessä muun sijoitusorganisaation kanssa.

Työn menestyksellinen hoitaminen vaatii ylempää korkeakoulututkintoa sekä tehtävään soveltuvaa työkokemusta. Arvostamme erityisesti

• kokemusta vastuullisen sijoittamisen toteuttamisesta
• kokemusta salkunhoidosta ja sijoitusmarkkinoilta
• vahvaa analyyttista osaamista
• halua kehittää pitkäjänteistä sijoitustoimintaa
• erinomaista suomen ja englannin kielen taitoa
• paineensietokykyä
• yhteistyökykyä ja joustavuutta.

Tarjoamme mahdollisuuden työskennellä kansainvälisillä sijoitusmarkkinoilla haastavien työtehtävien parissa sekä ainutlaatuisen näköalapaikan instituutiosijoittamisen maailmaan. Palkkaus täsmentyy valitun henkilön työkokemuksen mukaan (vaativuusryhmä 702). Ennen tehtävän vastaanottamista valitun on esitettävä hyväksyttävä todistus terveydentilastaan. Tehtävässä sovelletaan kuuden kuukauden koeaikaa. Teemme työtä hybridi-periaatteella sekä etä- että lähityössä.

Hakemukset liitteineen tulee toimittaa sähköisesti www.kirkkorekry.fi (työavain 2594) viimeistään perjantaina 27.9.2024 klo 12.00.

Lisätietoja tehtävästä antaa sijoitusjohtaja Ira van der Pals, ira.vanderpals@evl.fi tai 050 3017980 (10.9.2024 klo 15-16, 16.9.2024 klo 12-13 tai 24.9.2024 klo 8.30-9.30).

Kirkon eläkerahasto (KER) toimii Suomen evankelis-luterilaisen kirkon eläkelaitoksena. Se vastaa kirkon henkilöstön eläkkeiden rahoituksesta ja eläkevarojen sijoittamisesta. KER on sijoitusorganisaatio, joka sijoittaa eläkevaroja vastuullisesti pitkällä tähtäimellä. Toimipaikkamme sijaitsee Helsingin keskustassa. Kirkon eläkerahaston varallisuuden markkina-arvo on noin 1,9 miljardia euroa. Varallisuus jakaantuu korko-, osake- ja vaihtoehtoisiin sijoituksiin.

Eteläranta 8

Muut tiedot

Muut tehtävään liittyvät tiedot

• Etätyö: Osittainen etätyömahdollisuus
  • Hae työpaikkaa

Vi uppdaterar KirkkoRekry torsdag den 12 september kl. 7 - 11. Under den här tiden är arbetsplatsannonserna tillgängliga, men du kan inte logga in på din profil eller skicka ansökningar. Vi beklagar olägenheten!