Barnledare - tidsbundet avtal 2024-2027 - Vaasan seurakuntayhtymä

Vill du jobba med barn och barnfamiljer i mellanstor stadsförsamling?

Vasa svenska församling ledigförklarar en befattning som barnledare för tiden 1.7.2024-30.6.2027.

Barnledaren ingår i ett team med fyra barnledare, ledaren för familjeverksamheten, ungdomsarbetsledaren, ungdomsteologen och ledaren för arbetsområdet kristen fostran.

Arbetets tyngdpunkt är församlingens småbarnspedagogik, dvs. dagklubbar, familjeklubbar, besök i daghem samt verksamhet som riktar sig till barn i den grundläggande utbildningens lägre klasser och deras familjer.

Av den sökande förutsätts
- Grundexamen i pedagogisk verksamhet och handledning (barnledare) 180 kp, som innefattar det specialkunnande som behövs för uppgiften som barnledare i församlingar i Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland,
eller
någon annan lämplig examen som har kompletterats med tillräckliga examensdelar inom småbarnspedagogik och familjeverksamhet och som innefattar det specialkunnande som behövs för uppgiften som barnledare i församlingar i Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland.

- god förmåga att använda svenska i tal och skrift. Kunskaper i finska ses som en merit.

- konfirmerad medlem av Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland.

Behörig är också en person som avlagt examen enligt kyrkostyrelsens beslut om innehavare av en tjänst som ungdomsarbetsledare (Kyrkans författningssamling Nr 164) och innehavare av en tjänst som ledare inom småbarnspedagogiken (Kyrkans författningssamling Nr 165) samt en person med en examen eller utbildning enligt biskopsmötets tidigare beslut om barnledare.

Den som blir vald skall innan arbetet inleds visa ett godkänt intyg över sitt hälsotillstånd av företagsläkare samt ett utdrag från straffregistret, enligt straffregisterlag 6 § 2 mom.

Ansökningstid till 16.5.2024 kl. 16.

Kontaktinformation

ledare för kristen fostran Heidi Mäkelä, tfn: 044-480 8340, e-post: heidi.makela@evl.fi
Ej anträffbar 10-15.5.2024.

Lär dig mer om oss

Vasa svenska församling är den evangelisk-lutherska kyrkans svenskspråkiga församling i Vasa med cirka 12 200 medlemmar.

Församlingens uppgift och verksamhetsidé är att med öppna dörrar bjuda in människor till en vardagsnära och gudsnära gemenskap. Vårt budskap baserar sig på kyrkans grundvärderingar: tro, hopp och kärlek.

Församlingen har drygt 25 anställda. Till personalförmånerna hör företagshälsovård, förmånlig lunch i personalmatsalen, motions- och kultursedlar samt rekreationsverksamhet.

Rådhusgatan 13
65100 Vaasa