Keski-Suomeen Saarijärven seurakuntaan haetaan diakonian viranhaltijaa 1.9.24 alkaen. Tämän viran toiminta-alueena on Saarijärvi. Piispantarkastuksessa 02/24 seurakuntamme todettiin hiippakuntamme iloisimmaksi työyhteisöksi. Liity siis mukavaan joukkoon!

Diakonian virkaan Saarijärvellä sisältyy laaja-alaista diakoniatyötä: hengellisen, henkisen ja taloudellisen avun antaminen ja järjestäminen. Tehtävän sisältönä on mm. vastaanottotoiminta, kotikäynnit, laitoskäynnit, kokoava ryhmätoiminta, diakoniakasvatus ja vapaaehtoistyö, yhteisvastuukeräykseen liittyvä tehtävät, yhteistyö seurakunnan muiden työalojen kanssa (erityisesti jumalanpalvelus, kasvatus ja rippikoulutyö), yhteistyö alan muiden toimijoiden ja järjestöjen kanssa.

Tehtävä edellyttää auton käyttöä ja valmiutta tarvittaessa liikkua maantieteellisesti laajan seurakunnan alueella.

Viranhaltijan tulee olla konfirmoitu Suomen ev.-lut. kirkon jäsen. Virkaan valittavalta edellytetään diakoniatyön tuntemusta sekä hyviä ihmissuhde- ja yhteistyötaitoja. Valitun on ennen viransijaisuuden vastaanottamista esitettävä rikosrekisterilain 6 §:n 2 momentin mukainen rikosrekisteriote sekä lääkärintodistus.

Vastaava diakoni toimii diakoniatyöntekijöiden lähiesimiehenä. Palkkaus on vaativuusryhmän 502 mukainen, lisättynä mahdollisilla kokemuslisillä.
Edellytämme piispainkokouksen hyväksymän diakonian virkaan kelpoistavan tutkinnon. Virassa on 6 kk koeaika.

Paikkaa haetaan KirkkoRekry -palvelussa sähköisesti (www.kirkkorekry.fi ).

Hakuaika päättyy 24.5.2024 klo 16.

Rekrytointiryhmän haastattelut ovat 5.6.2024 Saarijärven seurakuntatalon toimitushuoneessa, Urheilutie 5.

Valintapäätös tehdään 13.6.2024

Diakoni Tarja Salminen puh 040 5377 182 tai kirkkoherra Jarmo Autonen 040 594 9766

Saarijärven seurakuntaan kuuluu noin 13 000 jäsentä. Seurakunta on maantieteellisesti laaja sisältäen Saarijärven alueen sekä Kannonkosken, Karstulan, Kivijärven, Kyyjärven ja Pylkönmäen kappeliseurakunnat.
Seurakunnassa on 5,5 diakonian viranhaltijaa, jotka työskentelevät tiiminä. Kullakin diakoniatyöntekijällä on omat toiminta-alueensa. Nyt haettavan viran toiminta-alueena on Saarijärvi.

Urheilutie 5
43100 Saarijärvi