Kanttori - Akaan seurakunta

Akaan seurakunta on tulevaisuuteen suuntaava ja kehittämistä tukeva seurakunta. Seurakuntamme koostuu kolmesta kylästä: Toijalasta, Viialasta ja Kylmäkoskesta.

Akaan seurakunnassa on kolme kanttorin virkaa. Nyt avoinna olevan kanttorin virkapaikka on Viialassa. Työtä tehdään koko seurakunnan alueella. Saat tuen ja rohkaisun työhösi työkavereilta ja seurakunnalta. Akaassa on ensiluokkaiset soittimet sekä harjoittelumahdollisuudet.

Etsimme työntekijäjoukkoomme aloitteellista, kehittämismyönteistä ja yhteistyökykyistä, monipuolisesti seurakunnan musiikkielämästä innostuvaa kanttoria. Viran tehtäviin kuuluvat kaikki seurakunnan musiikkielämän tehtävät. Edellytämme kanttorin perustaitojen osaamista ja hengellisen musiikin monipuolista tuntemusta sekä seurakuntalaisten palvelemista heidän musiikillisissa toiveissaan. Tässä virassa on henkilöstöstrategian mukaisesti 50 % painopiste kasvatustyöhön. Pääset mukaan rippikoulutyöhön, leirielämään, lasten ja nuorten jumalanpalveluselämän kehittämiseen sekä lasten ja nuorten kanssa tehtävään monipuoliseen musiikkityöhön. Viranhoitoon sisältyy myös Viialan soittimista huolehtiminen.

Akaan seurakunnassa on käytössä laadukas työterveyshuolto sekä työntekijöiden hyvinvointi-, liikunta- ja lounasedut. Meillä on mahdollista kouluttautua ja kehittyä.

Kanttoriksi valittavalta vaaditaan kirkkohallituksen päätöksen nro 163 mukaista ylempää korkeakoulututkintoa. Kanttorin virkaan valitun tulee olla Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Virkaan valitun on ennen viran vastaanottamista esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus. Kasvatustyön painotuksen vuoksi virkaan valitun tulee toimittaa rikosrekisterilain 6 § 2 momentissa tarkoitettu rikostaustaote ennen viran vastaanottamista. Viran palkkaus on KirVESTESin vaativuusryhmän 601 mukaan (3062,09 €) ja lisäksi maksetaan mahdollista kokemus- ja suorituslisää. Viranhoitoon tarvitset mahdollisuutta käyttää omaa autoa virkamatkoihin. Virkaan valitulla on kuuden kuukauden koeaika. Viranhaltijalta edellytetään (KJ 8:4) suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa.

Toivomme virkaan valittavan aloittavan työt Akaassa 1.9.2024 alkaen.
Hakemukset tulee jättää KirkkoRekry-järjestelmään 7.6.2024 klo 15.00 mennessä. Haastattelut ja musiikilliset näytteet toteutetaan tiistaina 11.6.2024 klo 12 alkaen Viialan kirkossa. Käytämme rekrytoinnissa henkilöarviointia, joka toteutuu samalla viikolla. Virkavalintapäätös tehdään kirkkoneuvostossa 27.6.2024.

Lisätietoja virasta voit kysyä seurakuntamme kanttoreilta ja kirkkoherralta.

Akaan seurakunta toteuttaa kirkon tehtävää Akaassa. Missionamme on kutsua ihmisiä Jumalan yhteyteen ja rohkaista välittämään läheisistä ja luomakunnasta. Visiomme on, että arvomme usko, toivo ja rakkaus näkyvät kaikessa toiminnassamme ja päätöksenteossamme. Sen ansiosta pystymme olemaan avoin ja helposti lähestyttävä yhteisö, jonka toimintaan on kaikkien helppo tulla.

Seurakunnassamme on 30 työntekijää, todellisia oman alansa ammattilaisia ja sitoutuneita kirkon työntekijöitä. Haluamme kehittää yhdessä työtämme ja seurakuntamme toimintaa. Olet lämpimästi tervetullut joukkoomme.

Sontulantie 1
37800 Akaa