Kiimingin seurakunnan seurakuntapastorin virka - Oulun hiippakunnan tuomiokapituli

Kiimingin seurakunnassa on avoinna seurakuntapastorin virka

Kiimingin seurakunta on yksi Oulun seitsemästä seurakunnasta. Oulun seurakuntien jäsenmäärä on noin 150 000. Päätoimisia työntekijöitä on noin 400. Kiimingin seurakunnassa on noin 15 000 jäsentä, joista valtaosa on lapsia ja nuoria. Seurakunnan alue on laaja, suurelta osin maaseutumainen. Työyhteisöön kuuluu 31 työntekijää.

Seurakuntapastorin tehtävän tarkoitus ja sen tavoite
Seurakuntalaisten palveleminen evankeliumia julistamalla, opettamalla ja sakramentteja jakamalla sekä sielunhoidolla.
Tehtävässä korostuu sitoutuminen kirkkoon ja sen tunnustukseen.

Tehtävän pääasiallinen sisältö
-Seurakunnan jumalanpalvelusten suunnittelu ja toteutus
-Kirkolliset toimitukset
-Rippikoulutyö ja muu opetus
-Sielunhoitotyö
-Yhteistyö seurakunnan muiden työalojen kanssa
-Muut esimiehen määräämät tehtävät

Muuta tehtävän sisällöstä
-Teologisena asiantuntijana toimiminen
-Vastuu omalta osaltaan työalan ulkoisesta ja sisäisestä viestinnästä
-Seurakuntapastorin työalana on nuorisotyö ja hän kuuluu nuorisotyön tiimiin

Viran palkkaus sijoittuu vaativuusryhmään 601 (vähimmäispalkka 3 062,09 €). Viran hoitaminen edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa. Viran kelpoisuusvaatimuksena on pappisvihkimys ja sen edellyttämät tutkinnot. Virkaan määrättävän on esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus (T-lomake, enintään 6 kk vanha) ja KiVhL 2:12 §:n mukainen rikosrekisteriote. Tehtävän hoitaminen edellyttää ajokorttia ja mahdollisuutta oman auton käyttöön. Virantäytössä voidaan soveltaa kuuden kuukauden koeaikaa.

Kirjalliset ilmoittautumiset 20.5.2024 klo 15 mennessä KirkkoRekry-palvelun kautta. Ilmoittautuneita pyydetään varautumaan haastatteluun Kiimingissä 5.6.2024. Papit liittävät sähköisen hakulomakkeen liitetiedostoksi omasta tuomiokapitulista saatavan nimikirjaotteen.

Lisätiedot:. kirkkoherra Pauli Niemelä puh. 040 579 3246, sekä vs. hiippakuntapastori Seija Helomaa, p. 044 7555 512. Sähköpostiosoitteet muotoa etunimi.sukunimi@evl.fi.

Kiimingin seurakunta on yksi Oulun seurakuntayhtymän seitsemästä seurakunnasta. Seurakunta toimii Jäälissä, Kiimingissä, Yli-Iissä ja Ylikiimingissä koskettaen siellä elämää monin tavoin. Seurakunta on vahvasti mukana alueen ihmisten elämässä; niin arjessa kuin elämän taitekohdissa.

Katso tarkemmin: https://kirkkorekry.fi/fi/tyonantajat/oulun-ev.lut-seurakuntayhtyma/kiimingin-seurakunta/

Kirkonniementie 6
90900 Kiiminki