Nuorisotyönohjaaja - Ylä-Savon ev.lut. seurakuntayhtymä

Lapinlahden ja Varpaisjärven seurakunnissa on haettavissa 20.2.-9.6.2024: Nuorisotyönohjaajan virka, hakuaikaa jatkettu

Tule tekemään töitä Lapinlahden ja Varpaisjärven nuorten hyväksi!

Haemme Lapinlahden ja Varpaisjärven seurakuntiin nuorisotyönohjaajaa. Lapinlahti ja Varpaisjärvi ovat viihtyisää maaseutua keskellä Pohjois-Savon maakuntaa. Tarjoamme sinulle mahdollisuuden työskennellä laaja-alaisesti ja monipuolisesti kahdessa seurakunnassa. Tehtäviin kuuluu varhaisnuoriso- nuoriso- ja rippikoulutyötä. Virkapaikkana on Varpaisjärven seurakunta ja työt sijoittuvat 50% Lapinlahdelle ja 50% Varpaisjärvelle. Työ sisältää myös ilta-, viikonloppu- ja leirityötä. Oman työalan työparina toimii Lapinlahden nuorisotyönohjaaja. Oman auton käyttö on välttämätöntä työtehtävien hoitamiseksi. Hyvän perehdytyksen tehtävään antavat työntekijät yhdessä työnantajan kanssa.

Nuorisotyönohjaajan esihenkilö on Varpaisjärven kirkkoherra. Nuorisotyönohjaaja on kahden seurakunnan työyhteisön jäsen.

Viran pätevyysvaatimus on kirkon säädöskokoelman nro 164/2023 mukainen nuorisotyönohjaajan viranhaltijalta ja nuorisotyönohjaajan työtä pääasiallisena tehtävänään tekevältä viranhaltijalta vaadittava tutkinto.

Odotamme hakijalta oma-aloitteisuutta, tiimityöntaitoja, sekä moniosaajuutta. Odotamme, että hakija on motivoitunut kehittämään seurakuntamme toimintaa yhteistyössä kollegoiden kanssa, sekä verkostoitumaan alueen muiden toimijoiden kanssa.

Arvostamme hyvää seurakuntatyön tuntemusta, yhteistyökykyä, hyviä työyhteisötaitoja ja monipuolisia työtaitoja mukaan lukien sosiaalisen median osaaminen.

Nuorisotyönohjaajan viran palkkaus on kirkon virka- ja työehtosopimuksen mukainen (vaatimusryhmä 502), jossa peruspalkka 1.2.2024 alkaen on 2 663,41 euroa. Peruspalkan lisäksi maksetaan erityistä osaa 102 euroa, sekä edellytysten täyttyessä työntekijän työkokemukseen perustuvaa kokemuslisää ja työsuoritukseen perustuvaa suorituslisää.

Virkaan valitun tulee esittää hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan sekä viran vahvistamista varten rikosrekisteriote (Rikosrekisterilaki 6 § 2 momentti) ennen työn aloittamista. Virkaan valitun on oltava Suomen ev. lut. kirkon konfirmoitu jäsen. Virka täytetään 6 kuukauden koeajalla.

Virka on haettavana KirkkoRekryn kautta 9.6.2024 saakka. Virka oli aikaisemmin haettavana 31.1.2024 saakka ja saapuneet hakemukset huomioidaan valinnassa. Virka täytetään 1.7.2024 alkaen tai sopimuksen mukaan.

vt. kirkkoherra Matias Koponen 050 3311 411 matias.koponen@evl.fi ja
Lapinlahden seurakunnan nuorisotyönohjaaja Tuuli Mäkilä 044 505 8471 tuuli.mäkilä@evl.fi

Ylä-Savon seurakuntayhtymässä on viisi itsenäistä evankelis-luterilaista seurakuntaa (Iisalmi, Lapinlahti, Nilakka, Sonkajärvi ja Varpaisjärvi). Seurakuntayhtymä on perustettu vuonna 2011, ja sen tehtävänä on huolehtia jäsenseurakuntien omaisuuden hoidosta, hautaustoimesta, toimistopalveluista, viestinnästä sekä talous- ja henkilöstöhallinnosta. Tavoitteena on tukea seurakuntien hengellisen perustehtävän toteuttamista. Jäseniä on yhteensä 29 058 (31.12.2023). Työntekijöitä on yhteensä noin 85.

Kauppatie 17
73200 Varpaisjärvi