Oulaisten seurakunnan kirkkoherran virka - Oulun hiippakunnan tuomiokapituli

Tuomiokapituli julistaa haettavaksi Oulaisten seurakunnan kirkkoherran viran.

Oulainen on Pohjois-Pohjanmaalla sijaitseva, tiiviisti asutettu kaupunki hyvien liikenneyhteyksien äärellä. Kaupungin keskellä virtaa luonnonkaunis Pyhäjoki. Oulaisten seurakunta on noin 5800 jäsenen hengellinen yhteisö, jossa seurakuntalaiset osallistuvat ja toimivat aktiivisesti vastuuta kantaen. Seurakunnassa on kolme pappia. Yhteensä työntekijöitä on 16.

Oulaisten seurakunnan kirkkoherra valitaan välittömällä vaalilla. Kirkkoherran virkaa hakevan tulee olla pastoraalitutkinnon ja seurakuntatyön johtamisen tutkinnon suorittanut pappi. Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa.

Viran palkkaus sijoittuu luokkaan K20 (4482,97 - 5617,91€).

Kirkkojärjestys määrittelee kirkkoherran tehtävät seuraavasti:
* Kirkkoherra valvoo, että seurakunnan muuta toimintaa kuten kristillistä kasvatusta ja opetusta, diakoniaa sekä evankelioimis- ja lähetystyötä harjoitetaan kirkon tunnustuksen ja tehtävän mukaisesti;
* Kirkkoherra on seurakunnan jumalanpalveluksissa, kirkollisissa toimituksissa ja muussa hengellisessä työssä toimivien viranhaltijoiden ja työntekijöiden ylin esimies;
* Kirkkoherra valvoo kirkkoneuvoston tai seurakuntaneuvoston päätösten laillisuutta ja noudattamista seurakunnan hallinnossa ja taloudenhoidossa;
* Kirkkoherra esittelee kirkkoneuvostolle, seurakuntaneuvostolle tai muulle toimielimelle toimialaansa koskevat asiat, jollei hän ole määrännyt esittelyä muulle viranhaltijalle.

Oulaisten seurakunnan kirkkoherran viran erityiseksi tarpeeksi seurakunta ilmoittaa haussa korostuvan kirkkoherrakokemus tai muu vastaava johtamiskokemus.

Hakuaika päättyy 2.5.2024 klo 15.00. Oulun hiippakunnan tuomiokapitulille osoitetut hakemukset toimitetaan KirkkoRekry-palvelun kautta. Hakemukseen on liitettävä omasta tuomiokapitulista saatava nimikirjaote sekä lääkärintodistus (T-lomake, enint. 6 kk vanha). Tuomiokapituli haastattelee hakijat kokouksessaan 30.5.2024 Oulussa.

Lisätietoja antavat kirkkoherra Matti Hirvilammi, puh. 044 579 7470, ja pappisasessori Ilkka Mäkinen, puh. 050 433 4095. Sähköpostiosoitteet muotoa etunimi.sukunimi@evl.fi.

Keskuskatu 9
86300 Oulainen