Tilastoasiantuntija - Kirkkohallitus

Kirkkohallituksen hallinto-osaston seurakuntien hallinto ja talous -yksikkö hakee

TILASTOASIANTUNTIJAA

vakituiseen työsuhteeseen Kirkkohallituksen hallinto-osastolle 1.7.2024 alkaen.

Seurakuntien hallinto ja talous -yksikkö tarjoaa asiantuntija-apua seurakuntien hallinnon, taloushallinnon ja kiinteistötoimen kehittämiseen sekä hautaustoimeen ja kirkon kulttuuriperinnön ylläpitoon liittyvissä tehtävissä. Hoidamme myös kirkollista tilastointia ja kirkollisia vaaleja koskevia tehtäviä.

Tilastoasiantuntijana tuotat ja analysoit tietoa kirkon eri toimijoiden tiedolla johtamisen sekä edunvalvonnan tarpeisiin. Ylläpidät, kehität ja analysoit kirkon tilastoinnin sisältöä ja järjestelmiä niin, että tilastot ovat kirkon toimijoiden, muun yhteiskunnan ja kansalaisten käytettävissä pääasiassa julkisessa tietoverkossa. Vastaat Kirkkohallituksen tilastojärjestelmän teknisestä ylläpidosta: tietokannoista, tiedon keräämisen ratkaisuista ja tiedon julkaisuun ja visualisointiin liittyvistä järjestelmistä. Neuvot ja koulutat seurakuntien työntekijöitä tilastoihin liittyvissä asioissa.

Tehtävässä edellytetään ylemmän korkeakouluasteen koulutusta sekä hyvää suomen kielen ja tyydyttävää ruotsin kielen suullista ja kirjallista taitoa.

Arvostamme hyviä vuorovaikutustaitoja, oma-aloitteisuutta sekä vastuullista ja itsenäistä työotetta. Eduksi katsomme mahdollisimman laajan tilastotoimessa käytettyjen ohjelmistojen (Tableau, Alteryx, Excel, Questback, SQL-tietokannat) hallinnan ja työkokemuksen tiedon analysoinnista. Myös perehtyneisyys julkishallintoon sekä kirkon ja seurakuntien hallinnon tuntemus ovat tehtävässä eduksi.

Tehtävä täytetään viimeistään 1.7.2024 alkaen. Palkkaus määräytyy Kirkon yleisen virka- ja työehtosopimuksen vaativuusryhmän 701 mukaan (peruspalkka 4851,90 euroa/kuukausi), minkä lisäksi maksetaan kokemuslisää (180,50-654 euroa), joka perustuu valitun henkilön työkokemukseen.

Toimitilamme sijaitsevat Helsingin Etelärannassa, ja etätyökäytäntömme ovat joustavat. Tehtävään sisältyy kuuden kuukauden koeaika. Ennen tehtävän vastaanottamista valitun on esitettävä hyväksyttävä todistus terveydentilastaan.

Hakemukset pyydämme toimittamaan sähköisesti www.kirkkorekry.fi (työavain 2330). Hakemusten on oltava perillä viimeistään maanantaina 27.5.2024 kello 16.00. Hakijoiden haastattelut pidetään 3.6.2024.

Tiedusteluihin vastaa taloussuunnittelupäällikkö Johanna Simpanen p. 050 4323 323.

Kirkkohallitus hoitaa Suomen evankelisluterilaisen kirkon yhteistä hallintoa, taloutta ja toimintaa. Sen päätoimipaikka sijaitsee Helsingissä. Hallinto-osasto toteuttaa ja kehittää kirkon hyvää hallintoa, tukee seurakuntia ja vaikuttaa yhteiskunnassa.

Eteläranta 8

Muut tiedot