Lediga jobb
Lägg till i favoriter Det är lättare att läsa arbetsplatsannonserna senare när du lägger till annonserna bland dina favoriter.
Arbetsgivarna
Gilla arbetsgivare Gilla arbetsgivare så får du en lista på de intressantaste arbetsgivarna.
Diakoniatyöntekijän virka, päihde- ja kriminaalityö, Oulun tuomiokirkkoseurakunta - Oulun ev.lut. seurakuntayhtymä

Oulun seurakuntayhtymässä on haettavana päihde- ja kriminaalityön diakoniatyöntekijän virka, sijoituspaikkana Oulun tuomiokirkkoseurakunta

Etsimme tiimiimme yhteistyökykyistä ja verkostoituvaa diakoniatyön ammattilaista, jolla on halukkuutta etsivään ja jalkautuvaan päihdetyöhön.

Tehtävän tarkoitus ja sen tavoite
-Diakoniatyö päihde- ja kriminaalitaustaisten ja heidän läheistensä parissa.
-Tehtävässä korostuu sitoutumien kirkkoon ja sen tunnustukseen ja hengellisen ja henkisen avun antaminen.

Tehtävän pääasiallinen sisältö
- Suunnitella, kehittää ja toteuttaa päihde- ja kriminaalitaustaisten ja heidän läheistensä parissa tehtävää diakoniatyötä Tuomiokirkkoseurakunnan alueella ja tarvittaessa myös koko yhtymän alueella
-Koordinoida yhteistyössä toisen päihdediakoniatyöntekijän kanssa ja muiden alan toimijoiden kanssa päihdetyötä koko yhtymän alueella strategian mukaisesti
- Henkilökohtainen asiakastyö vastaanotoilla, kotikäynneillä, eri tilanteissa ja tapahtumissa huomioiden palveluohjauksen
- Etsivä ja jalkautuva työ
- Laitoskäynnit
- Leiri-, retki- ja ryhmätoiminta
-Avoimien ruokailujen järjestäminen
- Diakoniakasvatus ja vapaaehtoistyön organisointi ja tukeminen
- Muut esimiehen määräämät tehtävät

Muuta tehtävän sisällöstä
-Toimiminen opiskelijoiden harjoittelun ohjaajana ja uusien työntekijöiden perehdyttäjänä
-Vastuu omalta osaltaan työn sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä

Viran tehtäviin voi kuulua työskentelyä toisessa seurakunnassa Oulun seurakuntayhtymän alueella.

Kelpoisuusehdot
Viranhaltijalta vaaditaan kirkkohallituksen päätöksen (Kirkon säädöskokoelma nro 162) 2 §:n tai 3 §:n mukainen tutkinto ja opinnot. Kirkkohallituksen tai piispainkokouksen aikaisempien tutkintopäätösten mukaiset tutkinnot huomioidaan siten kuin säädöskokoelman nrolla 162 julkaistun kirkkohallituksen päätöksen 6 §:n 3 momentissa sanotaan.

Virkaan valittavalta edellytetään päihde- ja mielenterveystyön koulutusta tai sitoutumista päihde- ja mielenterveystyön koulutukseen sekä hygieniapassin suorittamista. Eduksi katsotaan terveydenhoitoalan tutkinto. Virkaan valitun edellytetään suostuvan vankilatyön vuoksi Suojelupoliisin turvallisuusselvitykseen.

Virkasuhteeseen on kelpoinen vain evankelisluterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen.

Huomioitavaa
Valitun on ennen virkasuhteen alkamista esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan.

Palkkaus KirVESTES vaativuusryhmä 502 (2743,31-2885,11 euroa/kk) mukainen. Lisäksi voidaan maksaa euromääräistä kokemuslisää siihen oikeuttavan palvelusajan täyttyessä 3 (96,00 euroa/kk), 5 (191,50 euroa/kk), 10 (287,50 euroa/kk) ja 15 (358,50 euroa/kk) vuotta.

Koeaika 6 kk.

Hakemukset pyydämme ensisijaisesti sähköisen rekrytointipalvelumme kautta. Hakuaika päättyy 4.11.2024 klo 15. Palvelussuhteen aloitus 1.1.2025 alkaen tai sopimuksen mukaan.

Kirjepostina saapuviin hakemuksiin on liitettävä ansioluettelo tai CV (ei todistusjäljennöksiä). Hakemukset osoitetaan Oulun seurakuntayhtymän henkilöstöpalveluille ja niiden on oltava perillä viimeistään viimeisenä hakupäivänä klo 15.00 mennessä osoitteessa Oulun seurakuntayhtymä, kirjaamo, PL 122, Isokatu 17, 90101 Oulu. Kuoreen merkintä "diakonian virka, tuomiokirkko". Hakemuksia ei palauteta.
Määräajan jälkeen saapuneita sähköisiä tai paperisia hakemuksia taikka hakemusten liitteitä ei huomioida hakuprosessissa.

Virkavalinnasta päättää Oulun tuomiokirkkoseurakunnan seurakuntaneuvosto.

Tehtävää koskevat tiedustelut diakoniatiimin tiimiesimies Heidi Karvonen p. 040 574 7091 tai tuomiorovasti Satu Saarinen, p. 040 5567 840. Sähköistä hakemista koskevat tiedustelut henkilöstösihteeri Jaana Väyrynen, p. 044 788 4145.

Oulun seurakuntayhtymään kuuluu seitsemän seurakuntaa, yhtymän johto ja seitsemän palveluyksikköä. Jäsenmäärä on noin 150 000. Päätoimisia työntekijöitä on noin 400.
Oulun tuomiokirkkoseurakunta on virkeä kaupunkiseurakunta Oulun seitsemän seurakunnan ja seitsemän palveluyksikön joukossa. Oulun tuomiokirkkoseurakunnassa on 16 000 jäsentä ja 25 työntekijää. Tuomiokirkkoseurakunnan työssä korostuu muuttuvassa ja moni-ilmeisessä ympäristössä eläminen ja seurakunnan sanoman sanoittaminen tähän päivään.

Isokatu 17
90100 Oulu

• Snabblänkar

KirkkoRekry-tjänsten produceras av  Grade Solutions Oy.