Sairaalapapin virka - Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä muodostuu kymmenestä seurakunnasta, yhteisistä tehtävistä ja hallinnosta. Seurakuntien jäseniä on noin 138 000 ja työntekijöitä noin 450. Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän yhteisen diakonia- ja sielunhoitotyön yksikössä on 17.5.2024 mennessä haettavana:

SAIRAALAPAPIN VIRKA
Etsimme sairaalapappia toteuttamaan ja kehittämään sairaaloissa tehtävää kirkollista työtä. Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymässä on seitsemän sairaalasielunhoitajan virkaa. Sisäisessä työnjaossa ne sijoittuvat pääasiassa Turun yliopistolliseen keskussairaalaan (Tyks), Varsinais-Suomen hyvinvointialueen (Varha) muihin sairaaloihin, ympärivuorokautisen palveluasumisen yksiköihin ja muutamiin pienempiin yksiköihin. Nyt täytettävänä olevan sairaalasielunhoitajan pääasiallisena työalueena on TYKS:n kantasairaala.

Viran kelpoisuusehtona ovat teologian maisterin tutkinto, pappisvihkimys ja sairaalasielunhoidon erityiskoulutus tai sitoutuminen sen suorittamiseen. Arvostamme osaamista ja kokemusta sielunhoidosta sekä aikaisempaa kokemusta sairaalaympäristössä toimimisesta. Kielivaatimuksena on erinomainen suomen kielen taito ja vähintään tyydyttävä ruotsin kirjallinen ja suullinen osaaminen.

Virkaan valittavan tulee ennen viran vastaanottamista esittää seurakuntayhtymän työterveyslääkärin allekirjoittama hyväksytty lääkärintodistus terveydentilastaan. Virkaan valittavan tulee olla konfirmoitu ev.lut. kirkon jäsen. Virkaan sovelletaan 6 kk:n koeaikaa.

Viran palkkaus muodostuu vaativuusryhmän 602/20 mukaisesta peruspalkasta (n. 3728 eur/kk), kokemuslisästä sekä henkilökohtaiseen suoritukseen perustuvasta palkanosasta. Virkaan sovelletaan kuuden kuukauden koeaikaa. Virkasuhde täytetään 1.11.2024 tai sopimuksen mukaan.

Virkaa haetaan ensisijaisesti sähköisesti KirkkoRekryn kautta 17.5.2024 klo 14 mennessä. Tämän ensisijaisen hakutavan sijaan hakemuksen voi myös toimittaa kirjallisesti Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän palvelupisteeseen, jossa hakemuksen on oltava perillä hakuajan päättymiseen mennessä.

Tarkempia tietoja antavat diakonia- ja sielunhoitotyön johtaja Teemu Hälli, 040 341 7266, teemu.halli@evl.fi tai johtava sairaalapappi Hilkka Kakko-Helle, 040 341 7355, hilkka.kakko-helle@evl.fi.

Eerikinkatu 3
20100 Turku

Snabblänkar
Kuntarekry - FCG Talent Kuntarekry - FCG Talent-logo

KirkkoRekry-tjänsten produceras av  FCG Digital Oy.

FCG Finnish Consulting Group Ab är en del av Kommunförbundskoncernen.