Kappalainen - Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli

Tampereen tuomiokirkkoseurakunta hakee kappalaista

Tampereen tuomiokirkkoseurakunnassa on avoinna kappalaisen virka, joka täytetään 1.10.2024 lukien tai sopimuksen mukaan.

Kappalaisen virkaan kuuluu Tuomiokirkon alueen vastuupapin tehtävät ja Tuomiokirkon toiminnan koordinointi ja kehittäminen sekä yleinen seurakuntatyö.

Kappalaisen virkaa hakevan tulee olla pastoraalitutkinnon suorittanut pappi. Virkaan valittavalta edellytetään suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämistä. Virkaan valitun on esitettävä hyväksyttävä selvitys terveydentilastaan sekä rikosrekisteriote. Virassa on 6 kuukauden koeaika.

Viran palkkaus on vaativuusryhmän 602 mukainen, jossa vähimmäispalkka on 3 727,13 €/kk. Peruspalkan lisäksi maksetaan kokemuslisää KirVESTES:n mukaisesti aiempien palvelussuhteiden perusteella.

Hakuaika päättyy 17.5.2024 klo 15.00. Hakemukseen on liitettävä Kirkon nimikirjanote.

Virkaa haetaan ensisijaisesti KirkkoRekryn sähköisellä hakulomakkeella.

Toissijaisesti hakemukset voi lähettää liitteineen osoitteeseen Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli, Näsilinnankatu 26, 33200 Tampere tai tampere.tuomiokapituli@evl.fi, jolloin hakemuksen liitteeksi liitetään vastaukset verkkolomakkeen kohdassa Tehtäväkohtaiset tiedot oleviin virkaan liittyviin kysymyksiin.

Ohjeita verkkolomakkeen täyttämiseen antaa notaari Hannu Laukkonen: hannu.laukkonen@evl.fi tai 0400 926 730.

Tuomiorovasti Olli-Pekka Silfverhuth, p. 050 083 6000, olli-pekka.silfverhuth@evl.fi ja johtava kappalainen Salla Häkkinen, p. 050 574 8722, salla.hakkinen@evl.fi

Tampereen tuomiokirkkoseurakunta on keskustan seurakunta. Seurakunnan jäsenmäärä on 38.000, sen alueella asuu yli 60.000 asukasta, alueelle muuttaa huomattava määrä uusia ihmisiä vuosittain. Lisäksi seurakunnan alueella käy työssä ja koulussa sekä vierailee päivittäin huomattava määrä ihmisiä. Merkittäviä yhteistyökumppaneita ovat mm. hiippakunta, kaupunki, yliopisto ja muut oppilaitokset, järjestöt, yritykset, kulttuuritoimijat sekä monet kuorot ja yhteisöt. Seurakunnan alueella olevat viisi kirkkoa antaa mahdollisuudet monipuoliseen jumalanpalvelus- ja seurakuntaelämään. Seurakunnassa on yli 70 palkattua työntekijää, joista pappeja on 14. Lisäksi seurakunnassa toimii satoja vapaaehtoisia.

Näsilinnankatu 26
33200 Tampere