Kirkkoherra - Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli

Punkalaitumen seurakunta hakee kirkkoherraa

Punkalaitumen seurakunnan kirkkoherra valitaan välittömällä vaalilla, jossa äänioikeus on 18 vuotta täyttäneillä seurakunnan jäsenillä. Virka pyritään täyttämään 1.1.2025 lukien.

Kirkkoneuvoston lausunnon mukaan Punkalaitumen seurakunnan kirkkoherran viran erityiset tarpeet ovat seuraavat:
- Taitoa johtaa muutosta
- Taitoa verkostoitua ja toimia yhteistyössä, kunnan, järjestöjen, lähiseurakuntien,
vapaaehtoisten kanssa
- Halua tutustua ja sitoutua Punkalaitumen seurakuntaan ja sen tapaan toimia
- Seurakunnan hallinnon tuntemusta ja taitoa johtaa niin, että se palvelee
seurakunnan perustehtävää
- Taloudellista osaamista, maa-, metsä ja kiinteistöjen hoidon ymmärrystä
- Taitoa toimia työyhteisön esihenkilönä sekä ymmärtää ikäjohtamista
- Taitoa toimia eri-ikäisten ihmisten kanssa
- Hengellisenä johtajana avarakatseisuutta

Kirkkoherran virkaa hakevan tulee olla pastoraalitutkinnon ja seurakuntatyön johtamisen tutkinnon suorittanut pappi. Kirkkoherran viran hakijan on liitettävä hakemusasiakirjoihin tehtävän hoidon terveydellisiä edellytyksiä koskevat tiedot (T-todistus). Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa. Rekrytoinnissa mahdollisesti käytetään henkilöarviointia. Virkaan valitun on esitettävä rikosrekisteriote.

Viran palkkaus määräytyy KirVESTES K20 hinnoitteluryhmän mukaan ollen 4 482,97 €/kk.

Hakuaika päättyy 17.5.2024 klo 15.00 mennessä. Hakemukseen on liitettävä kirkon nimikirjanote ja lääkärintodistus.

Tehtävään haetaan ensisijaisesti KirkkoRekryn sähköisellä hakulomakkeella.

Toissijaisesti hakemukset voi lähettää osoitteeseen Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli, Näsilinnankatu 26, 33200 Tampere tai sähköpostitse: tampere.tuomiokapituli@evl.fi, jolloin hakemuksen liitteeksi liitetään vastaukset verkkolomakkeen kohdassa Tehtäväkohtaiset tiedot oleviin virkaan liittyviin kysymyksiin.

Tuomiokapitulin haastattelutyöryhmä haastattelee virkaa hakeneet 20.5.2024 klo 10.00 alkaen.

Ohjeita verkkolomakkeen täyttämiseen antaa notaari Hannu Laukkonen: hannu.laukkonen@evl.fi tai 0400 926 730.

Talouspäällikkö Outi Uusi-Kouvo, p. 040 804 8811, outi.uusi-kouvo@evl.fi

Punkalaitumen seurakunnassa on 2177 jäsentä. Punkalaitumelaisista seurakuntaan kuuluu yli 80 % ja seurakunta on oleellinen osa ihmisten elämää. Ikärakenne painottuu ikääntyneisiin. Seurakunnassa on kahdeksan työhönsä sitoutunutta työntekijää. Vapaaehtoistyö on aktiivista.

Seurakunnassa toteutetaan kiinteistöstrategiaa. Seurakunta on luopumassa Pappilasta ja saneeraamassa seurakuntatalolle työtiloja kaikille työntekijöille. Leirimajan toimintaa kesäisin on kehitetty monipuoliseksi.

Taloudessa toimitaan realistisesti sekä ennakoidaan tulevaisuutta.

Seurakuntalaiset odottavat ihmisläheistä kirkkoherraa.

Kostilantie 67
31900 Punkalaidun