Kappalainen, Anjalankosken seurakunta - Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli

Anjalankosken seurakunta Kymenlaaksossa hakee kappalaista vakinaiseen virkaan

Seurakunnan kappalainen toimii kirkkoherran sijaisena loma-aikoina. Työhön kuuluu yleistä seurakuntatyötä, jumalanpalveluksia ja toimituksia sekä muuta aikuisväestön parissa tehtävää työtä. Kasvatuksen alalta kappalainen osallistuu koululaisten ja nuorten kanssa tehtävään työhön sekä pitää rippikoulua. Seurakunnan toiminnassa on paljon aktiivisia kaikenikäisiä jäseniä. Odotamme yhteistyötaitoja ja seurakuntatyön laaja-alaista osaamista, kykyä tiimityöhön ja itsenäiseen työskentelyyn sekä vastuunkantamiseen.

Kappalaisen viran kelpoisuusvaatimuksena on pappisvihkimys ja pastoraalitutkinto. Hakemukseen on liitettävä ote kirkon nimikirjasta.

Viran hoitaminen edellyttää oman auton käyttöä. Virkaan valitun tulee esittää RLL 6 §:n mukainen rikosrekisteriote ja lääkärintodistus terveydentilasta. Virkaan valitulle voidaan asettaa kuuden kuukauden koeaika.

Viran kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito ja ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito.

Hakemukset virkaan on toimitettava KirkkoRekry -lomakkeella 15.5.2024 klo 15:00 mennessä. Hakijoita pyydetään varautumaan haastatteluun 4.6.2024.

Kirkkoherra Johanna Pesonen, johanna.pesonen@evl.fi, puh. 050 513 0615

Anjalankosken seurakunnan taajamat sijoittuvat Kymijoen varteen eteläisessä Kouvolassa ja kuulumme Kouvolan seurakuntayhtymään. Seurakunnalla on neljä kirkkoa ja laaja maaseutu, joten työmme on liikkuvaa.

Valtatie 12
46900 Inkeroinen