Kirkkoherra, Kotka-Kymin seurakunta - Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli

Kotka-Kymin seurakunta hakee uutta kirkkoherraa

Kotka-Kymin seurakunnassa on haettavana kirkkoherran virka. Vaalitapana on välillinen vaali.

Kirkkoherran viran erityiset tarpeet on määritelty seuraavasti:

1) Kirkkoherralla tulee olla kyky johtaa organisaatiota ja kykyä hahmottaa laajoja kokonaisuuksia sekä taitoa visioida tulevaa jatkuvan muutoksen keskellä. Kykenee kehittämään seurakunnan toimintoja yhteistyössä henkilöstön ja seurakunnan luottamushenkilöiden kanssa.

2) Hänen tulee omata hyvät henkilöstöjohtamisen tiedot ja taidot sekä kykyä toimia tasapuolisena ja tasa-arvoisena johtajana. Lisäksi odotamme halua ja edelly-tyksiä kehittää omaa tietämystään sekä osaamistaan.

3) Häneltä odotetaan ulospäinsuuntautuneisuutta sekä vahvaa osallisuutta avoimen ja kehitysmyönteisen toimintakulttuurin ylläpitäjänä ja sen edelleen kehittäjänä niin seurakuntatyön kuin seutukunnan eri toimijoiden kanssa.

4) Hakija suostuu soveltuvuustutkintaan

Hakuaika päättyy 7.5.2024 klo 15:00. Hakemukseen on liitettävä ote kirkon nimikirjasta kirkkoherran viran hakemista varten ja lääkärinlausunto terveydentilasta.

Talousjohtaja Jari-Pekka Väisänen, puh. 040 484 3327, jari-pekka.vaisanen@evl.fi, kirkkovaltuuston puheenjohtaja Mikko Hauhia, puh. 050 338 7331, mvhauhia@gmail.com ja kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Minni Kuisma, puh. 040 834 1351, minni.kuisma@gmail.com

Kotka-Kymin seurakunta on vuoden 2017 alussa toimintansa aloittanut seurakunta, joka toimii Kotkan kaupungin alueella. Kotka sijaitsee meren äärellä ja Kymijoen varrella n. 130 kilometriä Helsingistä itään. Seurakuntalaisia on n. 31 000 ja työntekijöitä reilu 100. Kotka-Kymin seurakunta tarjoaa työntekijöilleen kattavat työterveyshuollonpalvelut, lounas-, virike ja hierontaedun sekä mahdollisuuden työsuhdepolkupyörään. Tarjoamme myös mahdollisuuden kouluttautua ja kehittää osaamistasi. Missionamme on, että armon sanat ja rakkauden teot tavoittaisivat mahdollisimman monet kaupunkimme asukkaat.

Karhulantie 33
48600 Kotka