Kasvatuksen papin viransijaisuus - Lappeenrannan seurakuntayhtymä

Sammonlahden seurakunnassa Lappeenrannassa on haettavana seurakuntapastorin viransijaisuus ajalle 1.9.2024 - 31.8.2026

Etsimme henkilöä, joka on erityisesti kiinnostunut seurakunnan kasvatustyöstä. Tehtävään kuuluu yleisen seurakuntatyön lisäksi varhaisnuoriso-, koulu, nuoriso- ja rippikoulutyötä sekä niiden kehittämistä. Viransijaisuuteen kuuluu teologisena asiantuntijana toimiminen osana nuorisotyön tiimiä.

Arvostamme:
- Kokemusta lasten ja nuorten kanssa työskentelystä
- Hyviä yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja
- Valmiutta itsenäiseen sekä monipuoliseen työskentelyyn.
- Halua kehittää omaa osaamistaan
- Taitoa käyttää sosiaalisen median sovelluksia ja digitaalisia alustoja työssä

Työntekijän tekemää työtä tasapainottamaan ja jaksamista tukemaan meillä on työsuhde-etuja. Niitä ovat muun muassa hyvä työterveyshuolto, liikuntaa, ruokailuja ja kulttuuria mahdollistava ePassietu, työsuhdepyöräetu, tyky-päivät ja henkilöstökoulutus. Tuemme myös työntekijöiden kouluttautumista.

Sammonlahden seurakuntaan kuuluu hieman alle 8000 jäsentä. Seurakunnan alue on kompakti ja kaupunkimainen. Alueella on kaksi korkeakoulua. Väestössä on hyvin erilaisista taustoista tulevia ihmisiä. Sammonlahden seurakunnan työkulttuuriin kuuluu työn tekeminen yli työrajojen, toisten työn tukeminen sekä yhdessä suunnittelu ja toteuttaminen.

Sammonlahden seurakunta on osa Lappeenrannan seurakuntayhtymää. Kirkkoherran lisäksi seurakunnassa on kolme papin virkaa. Virkapaikkana on Sammonlahden kirkko. Esihenkilönä toimii kirkkoherra. Haussa huomioidaan myös teologian maisterit. Mikkelin hiippakunnassa on pappisvihkimys seuraavan kerran 27.10.2024.

Palkkaus on KirVESTES 601 vaativuusryhmän mukainen ja peruspalkka on 3127,03 € kk (pastoraalitutkinnon suorittaneille palkka on 3371,21 € kk).

Syyskuun alusta alkaen 1.9.2024 alkaen palkka on 3220,84 € kk (pastoraalitutkinnon suorittaneille 3472,35 € kk). Lisäksi voidaan maksaa työkokemukseen perustuvaa kokemuslisää.

Viransijaisuuteen valitun tulee olla konfirmoitu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon jäsen. Viransijaisuudessa noudatetaan 6 kk koeaikaa. Viransijaisuuteen valitun tulee toimittaa lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä annetun lain mukainen (504/2002) rikosrekisteriote sekä lääkärintodistus terveydentilasta.

Hakuaika päättyy 15.5.2024 klo 15.00. Haastattelut järjestetään Sammonlahden kirkolla 28.5.2024 klo 16.30 alkaen. Seurakuntaneuvosto tekee valinnan kokouksessaan 11.6.2024 Tehtävä toivotaan otettavan vastaan 1.9.2024 alkaen tai sopimuksen mukaan.

Lisätietoja tehtävästä antaa kirkkoherra Pasi Riepponen: pasi.riepponen@evl.fi tai 0403126500.

Kirkkoherra Pasi Riepponen: pasi.riepponen@evl.fi tai 0403126500.

Sammonlahden seurakunta on Lappeenrannan seurakuntayhtymän seurakunnista nuorin. Seurakunnan alueella sijaitsevat sekä yliopisto että ammattikorkeakoulu kampusalueineen, mikä näkyy jäsenrakenteessa. Seurakuntaan kuuluu hieman alle 8000 jäsentä. Jäsenkunnan tarpeita pyritään kuuntelemaan tapahtumatarjonnassa. Työntekijäjoukkomme vapaaehtoisineen on aktiivinen osa paikallista yhteisöä. Olet tervetullut kehittyvään ja kehittävään joukkoomme!

Hietakallionkatu 7
53850 Lappeenranta