Kauniaisten suomalaisen seurakunnan kappalainen - Espoon hiippakunnan tuomiokapituli

Espoon hiippakunnan tuomiokapituli julistaa haettavaksi
Kauniaisten suomalaisen seurakunnan kappalaisen viran

Tule kappalaiseksi Kauniaisiin!

Tarjoamme kiinnostavan tehtävän pienessä ja vireässä pääkaupunkiseudun seurakunnassa kaksikielisessä seurakuntayhtymässä. Kappalaisena pääset tekemään yhteistyötä kaikenikäisten seurakuntalaisten ja paikallisten toimijoiden kanssa, hoitamaan monipuolista tehtävää ja osallistumaan laaja-alaisesti seurakunnan elämään. Monien mahdollisuuksien Kauniainen kutsuu palvelemaan ja kehittämään seurakunnan elämää yhdessä aktiivisten seurakuntalaisten ja mukavien työtovereiden kanssa.

Kauniaisten suomalaisessa seurakunnassa kappalainen vastaa papin perustehtävien ohella monipuolisesta aikuistyöstä, joka edellyttää toimintaympäristön lukutaitoa sekä osaamista ymmärrystä tämän ajan moniulotteisesta hengellisestä elämästä ja spiritualiteetin vahvistamisesta. Kappalaisen tehtäviin papiston työnjaossa kuuluvat lisäksi sairaalasielunhoidon koordinoimisen tehtävät, sekä kirkkoherran sijaistaminen tarvittaessa.

KELPOISUUSVAATIMUKSET
Kappalaisen virkaa hakevan tulee olla pastoraalitutkinnon suorittanut pappi. Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito.

PALKKAUS
Viran vaativuusryhmäsijoitus on 602 (peruspalkka 3999,62 euroa/kk). Lisäksi maksetaan työkokemukseen perustuvaa kokemuslisää ja mahdollista suorituslisää.

SEURAKUNNAN MÄÄRITTELEMÄT VIRAN ERITYISET TARPEET
Kauniaisten suomalaisen seurakunnan kappalaisen viran rekrytoinnissa kelpoisuusvaatimusten ohella katsotaan eduksi:
- Vahva papin perustehtävien osaaminen, sitoutuneisuus ja motivaatio monipuoliseen seurakuntatyöhön pienessä seurakunnassa
- Osaamista ja kykyä toteuttaa aikuistyötä, laaja-alaista ja monipuolista hengellisen elämän kehittämistä sisältö-, tilanne- ja yhteisölähtöisesti
- Osaamista ja kykyä koordinoida sairaalasielunhoitotyötä
- Hyviä vuorovaikutus- ja työyhteisötaitoja sekä valmiutta verkostoituvaan yhteistyöhön

Tarjoamme sinulle mahdollisuuden kehittyä, verkostoitua ja tehdä yhteistyötä moniammatillisessa tiimissä ja seurakuntayhtymän hyvissä puitteissa. Tässä tehtävässä on mahdollisuus toteuttaa kutsumustaan ja kehittää osaamistaan laajasti ja innovatiivisesti.

HAKUOHJEET
Hakuaika virkaan päättyy 20.5.2024 klo 15.00. Tehtävään haetaan sähköisellä lomakkeella KirkkoRekry-järjestelmän kautta. Toissijaisesti hakemuksen voi toimittaa osoitteeseen: Espoon hiippakunnan tuomiokapituli, Kirkkokatu 10, 02770 Espoo tai sähköposti: espoo.tuomiokapituli@evl.fi. Hakemukseen liitetään nimikirjaote kappalaisen viran hakua varten.

Virkaan valitun tulee esittää hyväksyttävä lääkärintodistus. Virkasuhteeseen otettaessa voidaan määrätä evankelis-luterilaisen kirkon viranhaltijasta annetun lain 2:14 §:n mukainen kuuden kuukauden koeaika.

Viranhakijoita pyydetään varautumaan haastatteluun ja työnäytteiden antamiseen keskiviikkona 29.5.2024.

Kirkkoherra Mimosa Mäkinen, 050 303 7584, mimosa.makinen@evl.fi (jätä soittopyyntö tekstiviestitse)
Notaari Pilvi Keravuori, 050 4628 616, pilvi.keravuori@evl.fi

KAUNIAISTEN SUOMALAINEN SEURAKUNTA

Kauniainen on nykyaikainen, pieni ja viihtyisä puutarhakaupunki keskellä pääkaupunkiseutua. Kauniainen on asukasluvultaan pienin pääkaupunkiseudun neljästä kaupungista ja pinta-alaltaan Suomen pienin kunta. Se sijaitsee naapurikaupunkinsa Espoon keskellä 15 km Helsingistä länteen. Tyypillistä Kauniaisille on, että kaupunki on vuosien varrella pystynyt säilyttämään luonteensa huvila- ja puutarhakaupunkina. Kaupunkikuvalle on nykyäänkin luonteenomaista pientalovaltaisuus ja luonnonläheisyys. Kauniaisissa on noin 10 000 asukasta (10 178 31.12.2020), joista 59 % on suomenkielisiä, 32 % ruotsinkielisiä ja 9 % vieraskielisiä.

Kauniaisten suomalainen seurakunta on itsenäistynyt 1.1.1978 Kanta-Espoon seurakunnasta (nykyinen Espoon tuomiokirkkoseurakunta). Tällä hetkellä seurakunnassamme on 11 työntekijää ja seurakunnan jäsenmäärä on noin 4200. Viikoittainen kokoava toiminta on vireää ja monipuolista. Yhdessä Grankulla svenska församlingenin kanssa muodostamme kaksikielisen Kauniaisten seurakuntayhtymän. Seurakunnan toimintaympäristön muodostaa pääkaupunkiseudun todellisuus yhdistettynä pienen kaupungin tiiviisiin yhteistyöverkostoihin ja mahdollisuuksiin.

Kavallintie 3
02700 Kauniainen