Rekisteriasiantuntijan virka, Oulun aluekeskusrekisteri - Oulun ev.lut. seurakuntayhtymä

Oulun seurakuntayhtymässä on haettavana rekisteriasiantuntijan virka, sijoituspaikkana Oulun aluekeskusrekisteri

Oulun aluekeskusrekisterissä hoidetaan evankelis-luterilaisen kirkon kirkonkirjojenpitoa ja siihen liittyvää tietojenluovutusta, jotka ovat kirkolle laissa määrättyjä viranomaistehtäviä.

Etsimme joukkoomme Sinua, jolla on hyvät yhteistyö- ja tiimityöskentelytaidot. Olet työskentelyotteeltasi aktiivinen. Olet vastuuntuntoinen ja osaat kantaa vastuuta aluekeskusrekisterin henkilöstöstä, jonka päivittäistä työtä tuet rekisteriasiantuntijana. Olet aidosti valmis oppimaan uutta ja ottamaan haltuun aluekeskusrekisterin sähköiset työkalut kuten Kirjuri-jäsentietojärjestelmän. Asenteesi on asiakaslähtöinen.

Tarjoamme hyvät työsuhde-edut, esimerkiksi liikunta- ja kulttuuriedun ja laajat työterveyshuollon palvelut.

Tehtävän tarkoitus ja sen tavoite
Jäsen- ja väestörekisteriasioiden hoitaminen seurakuntien toimintaa tukevalla tavalla sekä aluekeskusrekisterin toimiston työskentelyn yleisvastuu. Virkasuhteeseen on kelpoinen vain evankelisluterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen.

Tehtävän pääasiallinen sisältö
- Toimistotehtävien hoidosta vastaaminen ja työn päivittäinen ohjeistaminen, työvuoro ja lomasuunnittelu, perehdyttäminen
- Hallinnolliset tehtävät, henkilöstöpäätösten ja asiakirjojen valmistelu sekä muut toimistotyöt
- Aluekeskusrekisteriä koskevien säännösten ja määräysten seuranta ja täytäntöönpano
- Henkilöstön osaamisen ja palveluiden suunnittelu ja kehittäminen
- Osallistuminen oman vastuualueensa asiantuntijana työryhmiin
- Sisäinen ja ulkoinen asiakaspalvelu sekä haastavien asiakaspalvelutilanteiden konsultointi
- Virkatodistuslaskutuksen seuranta
- Toimiminen yhteisjohtokunnan sihteerinä
- Muut esihenkilön määräämät tehtävät

Muuta tehtävän sisällöstä
- Aluekeskusrekisterin johtajan sijaistaminen
- Erillisprojektit

Kelpoisuusehdot
Soveltuva ammattikorkeakoulututkinto tai vastaava teoreettinen osaaminen ja työkokemus
Eduksi katsotaan
- Kokemus tiimin ja tiimityöskentelyn vetovastuusta

Huomioitavaa
Valitun on ennen palvelussuhteen alkamista esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan.

Palvelussuhteen aloitus 1.8.2024 tai sopimuksen mukaan. Koeaika 6 kk.

Palkkaus määräytyy vaativuusryhmän 503 (2801,08-3062,00 €/kk) mukaisesti. Lisäksi voidaan maksaa euromääräistä kokemuslisää siihen oikeuttavan palvelusajan täyttyessä 3 (103,00 €/kk), 5 (202,50 €/kk), 10 (302,00 €/kk) ja 15 (377,00) vuotta.

Hakemukset toimitetaan ensisijaisesti KirkkoRekryn kautta 10.5.2024 klo 15 mennessä. Haastattelut toteutetaan 24.5.2024 klo 10-14 välillä.

Postitse saapuviin hakemuksiin on liitettävä ansioluettelo tai CV (ei todistusjäljennöksiä). Hakemukset osoitetaan Oulun seurakuntayhtymän henkilöstöpalveluille ja niiden on oltava perillä viimeistään hakuajan päättymispäivänä klo 15 mennessä osoitteessa Oulun seurakuntayhtymä, kirjaamo, PL 122, Isokatu 17, 90101 Oulu. Kuoreen merkintä "Hakemus, rekisteriasiantuntijan virka". Hakemuksia ei palauteta.

Määräajan jälkeen saapuneita sähköisiä tai paperisia hakemuksia taikka hakemusten liitteitä ei huomioida hakuprosessissa.

Valintapäätöksen tekee Oulun seurakuntayhtymän yhtymäjohtaja.

Tehtävää koskevat tiedustelut 3.5.2024 klo 12-16 aluekeskusrekisterin johtaja Kristiina Harjuautti, p. 050 438 9034.
Sähköistä hakemista koskevat tiedustelut henkilöstösihteeri Jaana Väyrynen, p. 044 788 3929.

Oulun seurakuntayhtymään kuuluu seitsemän seurakuntaa, yhtymän johto ja kuusi palveluyksikköä. Oulun seurakuntien jäsenmäärä on noin 150 000. Päätoimisia työntekijöitä on noin 400.
Oulun aluekeskusrekisteriin kuuluu tällä hetkellä Oulun seitsemän seurakunnan lisäksi seuraavat seurakunnat: Alavieska, Haapajärvi, Haapavesi, Hailuoto, Ii, Kalajoki, Kemi, Keminmaa, Kempele, Kolari, Kuusamo, Kärsämäki, Liminka, Lumijoki, Muhos, Nivala, Oulainen, Pello, Posio, Pudasjärvi, Pyhäjoki, Pyhäjärvi, Raahe, Reisjärvi, Sievi, Siikalatva, Simo, Taivalkoski, Tervola, Tornio, Tyrnävä, Utajärvi, Vaala, Ylitornio ja Ylivieska Aluekeskusrekisterissä on tällä hetkellä 17 työntekijää.

Isokatu 17
90100 Oulu