B-kanttori - Espoon seurakuntayhtymä

Kanttoriksi Espoon tuomiokirkkoseurakuntaan

Espoon tuomiokirkkoseurakunnassa on haettavana ylempää korkeakoulututkintoa edellyttävä kanttorin virka (taso B, Kirkon säädöskokoelma nro 163). Virka täytetään 1.12.2024 alkaen tai sopimuksen mukaan.

Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa. Virkaan valittavan on oltava Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Tehtävä kuuluu vaativuusryhmään 601 (palkka on 3382 - 3795 €/kk työkokemuksesta riippuen). Virassa on kuuden kuukauden koeaika. Valitun on esitettävä rikosrekisterilain 6 § 2. momentissa tarkoitettu rikostaustaote ennen viran vastaanottamista.

Seurakunnan musiikkitiimiin kuuluu viisi kanttoria ja kolme musiikkileikkikoulun opettajaa. Kanttorit toimivat työssään sekä tuomiokirkossa että kappeleilla. Perustyö on vilkasta, ja yhteistyökumppaneita on paljon, työtä tehdään kaikenikäisten parissa.

Tuomiokirkon jumalanpalveluselämän ja kirkollisten toimitusten hoitaminen edellyttää kanttorilta korkeatasoista ja monipuolista urkujen hallintaa monentyylisen musiikin äärellä. Perusveisuuta kehittyneempi laulutaito on tarpeen, sillä messuissa kukin kanttori toimii vuorollaan myös laulajana.

Avoinna olevan viran työnkuvasta 40 % painottuu nuorten parissa tehtävään musiikkikasvatustyöhön. Työtehtäviin sisältyvät nuorten bändi- ja lauluyhtyetoiminnasta vastaaminen sekä nuorten messujen musiikin toteuttaminen. Äänentoiston rakentamiseen ja hallintaan liittyvä osaaminen ja kiinnostus katsotaan eduksi.

Espoon seurakuntayhtymällä on kattava työterveyshuolto, lounasetu sekä liikunta- ja kulttuurietu.

Pyydämme hakijoita varautumaan haastatteluun ja musiikkinäytteen antamiseen 23. ja 24.9.2024.

Hakemus täytetään sähköisesti KirkkoRekryssä 18.8.2024 klo 23 mennessä.

Tiedusteluihin vastaa johtava kanttori Sheldon Ylioja puh. 040 5900 730, etunimi.sukunimi@evl.fi.

Kirkkokatu 10
02770 Espoo

Snabblänkar

KirkkoRekry-tjänsten produceras av  FCG Digital Oy.

FCG Finnish Consulting Group Ab är en del av Kommunförbundskoncernen.