Nuorisotyönohjaajan virka - Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymä

Olisitko sinä sopiva henkilö Alavan tiimiin?

Edellisen nuorisotyönohjaajan siirryttyä muihin haasteisiin Kuopion Alavan seurakunnassa on tullut avoimeksi nuorisotyönohjaajan virka. Etsimme nuorisotyöntekijää, jonka tehtävät painottuvat varhaisnuorisotyöhön. Tarjoamme sinulle avoimen työilmapiirin ja mukavan työyhteisön. Ennen kaikkea tarjoamme mahdollisuuden tehdä merkityksellistä työtä lasten ja nuorten parissa! Pääset kehittämään sekä omaa osaamistasi että seurakunnan nuorisotyötä. Huomioimme haussa myös alalle juuri valmistuneet. Perehdytämme työhön huolellisesti.

Nuorisotyönohjaaja työskentelee nuorisotiimissä, jossa on yhteensä kolme nuorisotyönohjaajaa ja lähiesimiestehtävässä toimiva nuorisotyön pappi. Nuorisotyössä on meille tärkeää, että nuoret löytäisivät oman paikkansa seurakunnassa ja nuoret voivat tulla mukaan seurakuntaan juuri sellaisina kuin he ovat. Haluamme kohdata jokaisen nuoren yksilöllisesti ja samalla rakentaa yhteisöllistä nuorta seurakuntaa. Kokoavan toiminnan lisäksi teemme aktiivista kouluyhteistyötä ja kansainvälistä nuorisotyötä, jälkimmäistä yhteistyössä muitten Kuopion seurakuntien kanssa.

Nyt avoinna olevan viran tehtävänkuvaan kuuluu kouluyhteistyötä ja varhaisnuorten kerhotoimintaa yhdessä toisen nuorisotyönohjaajan kanssa. Lisäksi työhön kuuluu osallistumista rippikouluun ja yleiseen nuorisotyöhön. Työ on ilta- ja viikonloppupainotteista ja sisältää leirityötä. Tehtävänkuvaa ja vastuujakoa voidaan kehittää yhdessä nuorisotiimin kanssa. Alavan seurakunnassa tehdään perinteiset työalarajat ylittäviä projekteja ja niihin osallistuminen kuuluu myös viran tehtävänkuvaukseen.

Etsimme joukkoomme työntekijää, joka
• on innostunut seurakunnan nuorisotyöstä
• on kiinnostunut nuorten kuulumisista
• on perehtynyt seurakunnan kouluyhteistyön ja varhaisnuorisotyön periaatteisiin
• on oma-aloitteinen ja verkostoituva
• on halukas tekemään monipuolista seurakuntatyötä yli työalarajojen
• hallitsee hyvät vuorovaikutustaidot ja osaa toimia tiimissä
• kehittää rohkeasti uutta

Voit tutustua seurakuntaamme nettisivujen ja somekanavien kautta.
www.kuopionseurakunnat.fi/alava
Instagram: @alavanseurakunta @alavannuoret
Facebook: Alavan seurakunta
YouTube: Alavan seurakunta

Viran kelpoisuusehtona on kirkkohallituksen säädöskokoelman nro 164 mukainen nuorisotyönohjaajan virkaan vaadittava tutkinto. https://evl.fi/plus/wp-content/uploads/sites/3/2023/07/164-Kirkkohallituksen-paatos-nuorisotyonohjaajan-viran-haltijalta-ja-nuorisotyonohjaajan.pdf

Haettava virka on sijoitettu vaativuusryhmään 502 ja peruspalkka on 2697,81 €. Lisäksi maksetaan kokemus- ja suorituslisää kirkon virkaehtosopimuksen mukaisesti. Ennen työn aloittamista virkaan valitun tulee esittää hyväksyttävä voimassa oleva rikosrekisterilain 6 § 2 momentin mukainen rikosrekisteriote. Samoin hänen tulee esittää hyväksyttävä todistus terveydentilastaan. Virkaan valittavan on oltava Suomen ev.lut. kirkon konfirmoitu jäsen. Noudatamme kuuden kuukauden koeaikaa.

Jätä hakemuksesi to 9.5. klo 15.00 mennessä KirkkoRekry -järjestelmässä.

Haastattelut pidetään to 23.5. klo 16.00 alkaen. Haastatteluun kutsuttaville asiasta ilmoitetaan viikon 20 lopulla.
Työ alkaa 1.9.2024 tai sopimuksen mukaan.

Lisätietoja antaa kirkkoherra Anu Kiviranta 040 4848 289, anu.kiviranta@evl.fi ja nuorten pappi Sanna Marin, 040 4848 315, sanna.marin@evl.fi.

Kuopion Alavan seurakunta on aktiivinen ja vireä yhteisö keskellä Kuopion kaupunkia. Olemme yksi Kuopion seurakuntayhtymän kuudesta seurakunnasta. Teemme aktiivista nuorisotyötä sekä Alavalla että yhteistyössä muiden Kuopion seurakuntien kanssa. Jäseniä Alavan seurakunnassa on noin 14 000 ja alueellamme asuu 21 000 ihmistä. Seurakuntaamme kuuluvat Haapaniemen, Niiralan, Neulamäen, Särkiniemen, Särkilahden, Lehtoniemen ja voimakkaasti kasvavan Savilahden alueet. Seurakunnan elämä keskittyy Alavan ja Neulamäen kirkkojen sekä Lehtoniemessä ja Särkiniemessä olevien kerhotilojen ympärille.

Alavan seurakunnassa pidämme tärkeänä seurakuntalaisten osallisuuden tukemista. Haluamme pitää ovet avoinna seurakuntalaisten tulla ja siksi suunnittelemme toimintaa yhdessä heidän kanssaan. Yhteisöllisyys arjessa ja pyhässä, rikas jumalanpalvelus- ja musiikkielämä sekä aktiivinen lapsi- ja nuorisotyö ovat tunnuspiirteitämme. Samaan aikaan luomme uusia väyliä, joiden kautta haluamme olla yhteydessä myös heidän kanssaan, jotka eivät saavu seurakunnan tilaisuuksiin.

Työntekijöiden ammatillista kehittymistä tuemme tarjoamalla henkilöstölle koulutusta suunnitelmallisesti. Tarjoamme PassiFlex-etuuden sekä lounaspassin. Henkliöstömme saa laajat työterveyspalvelut. Seurakuntayhtymällä on ympäristödiplomi.

Keihäskatu 5
70620 Kuopio