Seurakuntapastori - Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli

Uuraisten seurakunnassa on haettavana seurakuntapastorin virka, joka keskittyy nuoriso-, rippikoulu- ja kouluyhteistyöhön. Seurakunnassamme on hyvät tulevaisuuden näkymät. Odotamme sinun tuovan osaamistasi koko seurakunnan käyttöön ja tuovan uuraislaisten nuorten tavoittamiseen ja osallistamiseen uusia näkökulmia sekä rohkeita avauksia. Painotamme soveltuvuutta ja kokemusta rippikoulusta ja nuorten kanssa toimimisesta, koska ne ovat olennaista viranhoidon kannalta. Etsimämme henkilö on yhteistyökykyinen, halukas kehittämään ammattitaitoaan ja itsenäiseen työhön kykenevä. Odotamme myös monipuolisia sosiaalisen median ja digitaalisten alustojen käyttövalmiuksia ja taitoja. Viran tehtäviin kuuluvat nuoriso-, rippikoulutyöstä vastaaminen sekä papin perustyöt, kuten messut ja kirkolliset toimitukset.

SEURAKUNNAN MÄÄRITTELEMÄT VIRAN ERITYISET TARPEET
Seurakunta pitää tärkeinä seuraavia kriteerejä virkaa täytettäessä:
- Kokemusta nuorten kohtaamisesta sekä rippikoulutyön organisoinnista
- Pedagogista ja teologista osaamista ja sen soveltamista seurakuntatyöhön
- Nuoriso-, rippikoulu- ja kouluyhteistyön kehittämistä

Tarjoamme sinulle mahtavan työyhteisön, upeat seurakuntalaiset, helpot mahdollisuudet järjestää omaa vapaa-aikaa, kattavat työterveyspalvelut sekä mahdollisuudet rakentaa työstä oman näköisen. Tuemme työhyvinvointia mm. liikunta- ja koulutusmahdollisuuksilla sekä kaiken lisäksi saat oman työhuoneen.

Viran vaativuusryhmäsijoitus on 602 (3728-4215 €/kk, työkokemuksesta riippuen).

Ennen viran vastaanottamista on esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilasta sekä rikosrekisterilain 6§:n 2 momentissa tarkoitettu rekisteriote. Virkaan valitulla on kuuden kuukauden koeaika. Viran vastaanotto on 1.9.2024.

Hakemukset lähetetään 24.5.2024 klo 15:00 mennessä Lapuan hiippakunnan tuomiokapituliin KirkkoRekry-palvelun kautta (kirkkorekry.fi). Papiksi vihityt hakijat liittävät hakemukseen otteen nimikirjasta.

Haastattelut ovat 13.6.2024 klo 10.30 alkaen Uuraisten seurakuntakodilla (Topintie 1). Virkaa hakevien tulee varautua mahdolliseen haastattelukutsuun mainittuna päivänä.

Lisätietoja kirkkoherra Antti Toivio 0405181125 ja taloudesta vastaava Jaana Hirsjärvi 0447949734

Kirkkoherra Antti Toivio, puh. 040 518 1125
Taloudesta vastaava Jaana Hirsjärvi, puh. 044 794 9734

Uuraisten seurakunta

Uuraisten seurakunta on vireä keskisuomalainen seurakunta. Meillä on noin 2600 jäsentä ja 9 työntekijää. Pidämme huolta työntekijöiden jaksamisesta ja osaamisen kehittämisestä. Seurakunnassa on avointen sydänten kirkko ja uusi seurakuntakoti. Teemme välitöntä yhteistyötä niin kunnan kuin muiden toimijoiden kanssa. Haluamme toimia arvojemme mukaisesti kumppanina elämänmatkalla.

Topintie 1
41230 Uurainen