Allow content Salli luokan analytics evästeiden katsoa sisältöä

Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli on julistanut haettavaksi Seinäjoen seurakunnan IX kappalaisen viran (Nurmon kappeliseurakunta) 16.5.2024 mennessä.

Kappalaisen virkaa hakevan tulee olla pastoraalitutkinnon suorittanut pappi. Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa.

Tehtävän hoitaminen edellyttää hyvää ammatillista osaamista, kykyä työalan kehittämiseen ja hyviä yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja sekä joustavuutta elävän seurakunnan moninaisissa tilanteissa.

Tehtävässä tarvitaan myös kykyä toimia yhdessä sidosryhmien kanssa ja luoda uusia kumppanuuksia muuttuvassa toimintaympäristössä. Jumalanpalvelusten ja toimitusten lisäksi tehtävään kuuluu yleistä seurakuntatyötä sekä osallistumista rippikoulutyöhön.

Tehtäviä hoidetaan myös Seinäjoen seurakunnan muilla alueilla. Viran vastuutyöalana on varhaiskasvatus. Työalavastuut voivat vaihtua ajoittain. Viran hoitoon kuuluu myös hallinnollisia tehtäviä. Tehtävien hoito edellyttää kirkon keskeisten tietojärjestelmien hallintaa sekä mahdollisuutta auton käyttöön.

Hakemukseen on liitettävä nimikirjanote, josta ilmenee esteettömyys hakea kappalaisen virkaa. Virkaan valitun on esitettävä luotettava selvitys terveydentilasta ja rikosrekisterilain 6 §:n 2. momentin mukainen rikosrekisteriote. Virassa on kuuden kuukauden koeaika. Virkapaikkana on Nurmon palvelutoimisto. Palkkaus on vaativuusryhmän 602 mukainen.

Hakemukset tulee toimittaa 16.5.2024 kello 15:00 mennessä Lapuan hiippakunnan tuomiokapitulille sähköisesti KirkkoRekry-palvelun kautta (https://kirkkorekry.fi/).

johtava kappalainen Miia Juusola-Vänskä, miia.juusola-vanska@evl.fi, puh. 040 594 2456
kirkkoherra Ari Auranen, ari.auranen@evl.fi, puh. 040 549 8086

Seinäjoen seurakunta

Seinäjoen seurakunta on Seinäjoen yli 65 000 asukkaan kaupungin alueella sijaitseva noin 200 eri alojen ammattilaisen yhteen hiileen puhaltava työyhteisö. Meitä työskentelee kaupungin neljällä, omaleimaisella alueella: keskustassa toimii Seinäjoen alueseurakunta, Nurmossa, Ylistarossa ja Peräseinäjoella on omat kappeliseurakuntansa. Lisäksi meillä on kolme leirikeskusta, ne sijaitsevat Nurmossa, Peräseinäjoella ja Ähtärissä.

Seinäjoen seurakunta tunnetaan yhteisönä, jonka jäsenyyttä, työtä ja työn tuloksia arvostetaan. Meillä jokainen tulee kohdatuksi lämpimästi ja avoimesti, ja kuulluksi omana itsenään. Vahvistamme yhteisöllisyyttä kutsuen jokaista lähetyskäskyn mukaisesti Jumalan yhteyteen, välittämään lähimmäisistä ja pitämään huolta luomakunnasta.

Me pohjalaiset olemme tunnetusti yritteliästä väkeä, mikä seurakunnan toiminnassa näkyy voimissaan olevana kökkähenkenä, vapaaehtoistyöt ja talkoilla tekeminen ovat voimissaan. Tutustu avoinna oleviin tehtäviin – toivottavasti löydät joukostamme kokoisesi ja näköisesi paikan. Tervetuloa Seinäjoen seurakuntaan!

Ala-Kuljun katu 1 A
60100 Seinäjoki